گروه اجتماعی: همزمان با سراسر كشور، بهمناسبت فرا رسيدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) تجمع فاطميون با همت بيش از 2 هزار هيئت مذهبی در استان فارس برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه فارس، همزمان با سراسر كشور، سومين حرم اهل بيت(ع) امروز يكشنبه، 25 فروردينماه در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) غرق در ماتم و عزا شد.
مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) تحت عنوان «تجمع بزرگ فاطميون» از ساعت 9 صبح امروز با حضور خيل كثيری از مشتاقان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در سراسر نقاط فارس برگزار شد.
تجمع فاطميون در شيراز با آئين تشييع پيكر مطهر 5 تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ادغام شد و اين مراسم با حضور مسئولان، روحانيان، نظاميان و عامه مردم اجرا شد.
حسين كريمی، مسئول روابط عمومی شورای هيئات مذهبی شيراز در حاشيه برگزار اين مراسم به خبرنگار ايكنا گفت:امروز در شهرستان شيراز بهعنوان سومين حرم اهل بيت(ع) و در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم بزرگی را توسط تمام هيئات مذهبی اين شهرستان در 4 مسير برگزار شد.
وی افزود: مسير نخست كه مهمترين مسير عزاداری در شيراز بود، از بنای مقدس فاطميه با حضور 60 هيئت مذهبی رأس ساعت 9 صبح آغاز شد و ساعت 10 نيز كليه هيئات مذهبی به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت كردند.
كريمی تصريح كرد: عزاداری در مسير دوم از ميدان احسان، خيابان زرهی بهسمت فلكه معلم با حضور 22 هيئت مذهبی و در مسير سوم و چهارم نيز در شهركهای سعدی و ميانرود برگزار شد.
مسئول روابط عمومی شورای هيئات مذهبی شيراز به تعداد هيئات مذهبی در شيراز اشاره كرد و گفت: در شيراز بيش از 570 هيئت مذهبی وجود دارد كه تمامی آنها در مناطق مختلف خود اعم از حسينيهها، تكايا و بقاع متبركه اقدام به برگزاری مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) كردند.
وی با تصريح اينكه بيش از دو هزار هيئت مذهبی در فارس وجود دارد، خاطرنشان كرد: در شهرستانهای فارس نيز مراسم سوگواری با همت هيئات مذهبی هر شهرستان برگزار شد.