کد خبر: 1212721
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳

مراسم وداع با دو شهيد گمنام در قم برگزار شد

مراسم ويژه وداع با دو شهيد گمنام همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مكرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، امروز 26 فروردين‌ماه در مساجد و مكان‌های مختلف قم برگزار می‌شود.


گروه اجتماعی: مراسم ويژه وداع با دو شهيد گمنام همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مكرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س)، امروز 26 فروردين‌ماه در مساجد و مكان‌های مختلف قم برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه قم، مراسم ويژه وداع با دو شهيد گمنام که در عمليات خيبر در جزيره مجنون در دوران دفاع مقدس دعوت حق را لبیك گفته و به درجه رفيع شهادت رسيده‌اند، همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مكرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) امروز، 26 فروردين‌ماه در مساجد و مكان‌های مختلف قم برگزار می‌شود.


در مراسمی كه روز گذشته، 25 فروردين‌ماه در شهرداری قم با حضور شهردار، نايب رئيس شورای اسلامی شهر، مديران و كاركنان شهرداری قم و جمعی از مردم مومن و متدين قمی برگزار شد؛ سخنرانان و مداحان اهل ‌بيت عصمت و طهارت(ع) به تبيين شخصيت والای ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(س) به مرثيه‌سرايی و ذكر مصائب و مناقب ايشان پرداختند.


در ادامه اين مراسم مديران و كاركنان شهرداری كلانشهر قم ضمن عزاداری ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و شهدای گمنام ياد و نام تمامی شهدا را گرامی داشتند.


محمد دلبری، شهردار قم در حاشيه برگزاری اين مراسم ضمن عرض تسليت به ساحت مقدس حضرت بقية الله الاعظم(عج) و كريمه اهل ‌بيت حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: همه ما باید ضمن تكريم و تعظيم ايام فاطميه، از سيره و شخصيت حضرت زهرای اطهر(س) بهره گرفته و از زندگی ايشان الگو بگيريم.


وی با اشاره به حديثی از حضرت امام جعفر صادق(ع)كه می‌فرمايند: هركس به شناخت حقيقی حضرت فاطمه زهرا(س) دست يابد بی‌گمان شب قدر را درك كرده است، افزود: شهدای والا مقام هشت سال جنگ تحميلی و دفاع مقدس قطعا به چنين شناختی رسيده‌اند و پاداش و اجر آنان در نزد خداوند متعال محفوظ است.


دلبری تصريح كرد: حضرت زهرا(س) تمام همتش در دوران رسالت، ولايت و امامت اين بود كه شيعيان در صراط مستقيم حركت نمايند و آنچه در شهادت ائمه(ع) می‌بينيم حساسيت دفاع از راه ولايت است، يعنی جامعه دچار كجروی‌ها نشود.


شهردار قم با اشاره به برنامه‌ريزي‌های صورت گرفته در خصوص برگزاری مراسم ايام فاطميه اظهار کرد: همزمان با تشكيل ستاد استقبال از بهار در شهرداری قم، ستاد فاطميه نيز به منظور برنامه‌ريزی برای اجرای فعاليت‌های فرهنگی و اجتماعی با موضوع حضرت زهرا(س) تشكيل شد.


در ادامه مراسم امروز دسته عزاداری هيئت حضرت ابوالفضل العباس(ع) كاركنان شهرداری قم و حاضران در مراسم پس از پايان برنامه جهت عرض تسليت همراه با ديگر عزاداران فاطميه به صورت پياده به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شدند.


همچنين مراسم مشابهی روز گذشته، 25 فروردین‌ماه در مسجد الزهرا(س) منطقه پيام نور برگزار و پيكر اين شهيد گمنام بدرقه شد؛ مراسم وداع با دو شهيد گمنام دوشنبه، 26 فروردين‌ماه جاری نيز با حضور دسته‌های عزاداری، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم عزادار برگزار می‌شود و پيكر مطهر اين دو شهيد گمنام پس از تشييع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در منطقه پرديسان به خاك سپرده خواهد شد.

captcha