16 سازمان بين‌المللی توقف تخريب خانه‌های فلسطينيان را خواستار شدند
کد خبر: 1222586
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۵

16 سازمان بين‌المللی توقف تخريب خانه‌های فلسطينيان را خواستار شدند

16 سازمان بين‌المللی حقوق بشری و امدادرسانی با امضای دادخواستی از رهبران جهان خواستند با اعمال فشار بر مقامات اسرائيلی، تخريب خانه‌های فلسطينيان و ساخت‌وساز شهرك‌های يهودی‌نشين را متوقف كنند.


گروه بين‌الملل: 16 سازمان بين‌المللی حقوق بشری و امدادرسانی با امضای دادخواستی از رهبران جهان خواستند با اعمال فشار بر مقامات اسرائيلی، تخريب خانه‌های فلسطينيان و ساخت‌وساز شهرك‌های يهودی‌نشين را متوقف كنند.


به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «Palestine Info»، اين دادخواست يك هفته پس از اقدام نيروهای اشغالگر اسرائيلی در بيرون كردن 52 شهروند فلسطينی از خانه‌هايشان و تخريب‌ خانه‌های آنان در منطقه «C» صورت گرفت.


اين 16 سازمان بين‌المللی اعلام كردند كه رژيم اسرائيل 203 واحد مسكونی فلسطينی را از آغاز سال جاری ميلادی در منطقه «C» كه تحت كنترل اين رژيم است، ويران كرده است.


آنان از رهبران سياسی سراسر جهان خواستند كه رژيم اسرائيل را برای نقض قوانين بين‌المللی در گسترش فعاليت‌های ساخت‌وساز در سرزمين‌های اشغالی فلسطين و تخريب خانه‌های فلسطينيان و اخراج اجباری آن‌ها، مسئول بدانند و با آن‌ برخورد كنند.


امداد مردم نروژ، اقدام عليه گرسنگی، كميته خدمات دوستان آمريكا، كمك‌های پزشكی برای فلسطينيان، شورای پناهندگان نروژی و سازمان امداد لهستان از جمله اين 16 سازمان‌ بين‌المللی حقوق بشری و امدادرسانی بودند.


در اين بيانيه اعلام شد كه تخريب خانه‌ها و ساختمان‌های فلسطينيان از سوی رژيم اسرائيل به يك مسئله سيستماتيك تبيديل شده و صدها نفر را در كرانه باختری بی‌خانمان كرده است.


اين سازمان‌ها تأكيد كردند كه رهبران جهان نبايد به ناديده گرفتن اقدامات اسرائيل در آواره‌ كردن كودكان و افراد كهنسال از خانه‌هايشان و همچنين گسترش ساخت‌وسازهای غيرقانونی در كرانه باختری، ادامه دهند.

captcha