گروه اجتماعی: حجتالاسلام عباسی با تأكيد بر اينكه وجود مهدی و انتظار او بزرگترين تأكيد بر اصل اعتقادی امامت و رهبری است، گفت: جامعه منتظر بايد بتواند اصول بنيادی نبوت و امامت را تبيين و ترويج كند.
حجتالاسلام مهدی عباسی، رئيس اداره اوقاف و امور خيريه قائن در گفتوگو با خبرگزاری بينالمللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، گفت: انتظار در لغت بهمعنای چشم داشت و چشم به راه بودن و نوعی اميد به آينده داشتن است و يا انتظار معمولاً به حالت كسی گفته میشود كه از وضع موجود ناراحت است و برای ايجاد وضع بهتری تلاش میكند، حال مهمترين بحثی كه در مورد انتظار وجود دارد مربوط به انتظار ظهور و فرج امام زمان(عج) میباشد.
وی درباره ابعاد انتظار گفت: انتظار فرج و اعتقاد به مهدويت علاوه بر ابعاد منطقی، فكری و استدلالی بسيار بارز آن، دارای جنبههای عاطفی، معنوی و ايمانی عميق و بسيار مهمی بوده و اميد ناشی از ايمان و اعتقاد به وجود منجی، همواره سرمايه عظيم حركتهای بزرگ در جوامع اسلامی و شيعی شده است.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه قائن ادامه داد: قانع نشدن به وضع موجود و تلاش فزاينده و مستمر در انجام اعمال نيك و خير، يك بعد از انتظار است.
حجتالاسلام عباسی افزود: اميد به آيندهای روشن كه در آن سراسر زندگی بشر را تفكر الهی فرامیگیرد، بُعد ديگر انتظار است، ملت منتظر ايران، با تكيه بر اميد به پيشرفت و موفقيت، دست به اقدام، تلاش و انقلاب زد و پيروز شد، لذا مردم ما بايد روح «انتظار» را به تمام معنا در زندگی خود زنده كنند.
وی درباره آثار عقيده به ظهور اظهار كرد: اين عقيده مبارك برای شيعه آن وقتی كه آن را درست فهميده باشد و با آن درست رفتار بكند، يك منبع فيض و يك منبع نور است، علاوه بر اينكه آحاد مردم مسلمان و معتقدان و شيعه، بايد در قلب و در عمل خود، سعی كنند كه رابطه معنوی و فكری را با آن بزرگوار حفظ و خود را بهصورتی تربيت كنند و بار بياورند كه امام معصوم كه به اراده و علم الهی، محيط به همه حركات ما است از آنها راضی باشد؛ خود اين عقيده نيز آثار و خصوصياتی دارد كه اين ويژگیها برای همه ملتها و برای ملت مسلمان ما، حيات بخش است و عمده اين خصوصيات و آثار هم، عبارت است از «اميد به آينده».
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه قائن عنوان كرد: امروز هر فرد شيعه، میداند كه آينده ظهور ممكن است خيلی نزديك يا دور دست باشد، به هر حال قطعی استو اين بساط ظلم و بیعدالتی و زورگويی، كه امروز در دنيا هست، برچيده خواهد شد، میداند كه اين وضعی كه مستكبران در دنيا به وجود آوردهاند كه هر كسی حرف حقی بزند و راه حقی را دنبال كند، از طرف آنها مورد فشار قرار میگيرد و اراده فاسد خودشان را بر ملتها تحميل میكنند، روزی از بين میرود و گردنكشان، طاغيان، ياغيان و قدرت های زورگوی عالم، ناگزير میشوند كه در مقابل حق، تسليم شوند يا از سر راه حركت حق، برداشته شوند هر فرد مسلمان بهخصوص هر فرد شيعه اين را میداند و به آن يقين دارد.
حجتالاسلام عباسی تأكيد كرد: انتظار و اميد، به انسان جرأت اقدام و حركت و نيرو میبخشد و شيعيان و پيروان آن حضرت، بايد كسب آمادگی معنوی، روحی و ايمانی را جزو وظايف خود بدانند و سرمايه عظيم اميد، ايمان و نورانيت را در خود ايجاد كنند تا در حركت جهانی امام زمان(عج)، در رديف نزديكان قرار گيرد.
وی درباره بعد توحيدی انتظار گفت: بعد توحيدی انتظار يكی از ويژگیهای مهم منتظران است كه همواره بايد بدان توجه داشته باشند چراكه انتظار، منتظران را متوجه مبدأ عالم، منشأ و مبدأ همه هستها و موجودات میكند.
رئيس اداره اوقاف و امور خيريه قائن با اشاره به اينكه حضرت مهدی بنده خدا و خليفه الهی و ولی خدا در زمين برای استقرار بخشيدن به دين خدا و نجات جامعه بشری است، افزود: منتظران همواره بايد از درگاه لايزال الهی مهدی را بطلبند و برای تعجيل در ظهور او دعا كنند.
حجتالاسلام عباسی با بيان اينكه مهدی، از اهل بيت(ع)، صديقين و خاتم ائمه طاهرين است، يادآور شد: منتظران، چشم به راه كسی هستند كه در او آثار و صفات پيامبران گرد آمده، كسی كه امامان پيشين يكايك او را ياد كردهاند، وجود مهدی و انتظار او بزرگترين تأكيد بر اصل اعتقادی امامت و رهبری است و همه اينها يعنی يادكردن اعتقادی و مكتبی پيامبری و پيامبران و توجه دادن به اصل مهم نبوت و امامت.