اجرای زنده 15 مبتهل در جشنواره سراسری رضوی در اردبيل ‌
کد خبر: 1281774
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵
نوريان خبر داد

اجرای زنده 15 مبتهل در جشنواره سراسری رضوی در اردبيل ‌

مسئول دبيرخانه جشنواره رضوی در اردبيل تعداد شركت‌كنندگان در بخش ابتهال هشتمين جشنواره سراسری رضوی در این استان را 46 نفر از سراسر كشور اعلام كرد و افزود 20 مبتهل به مرحله دوم راه يافته‌اند كه شاهد اجرای زنده 15 نفر از اين شركت‌كنندگان در اين جشنواره هستیم.



سعيد نوريان، مسئول دبيرخانه جشنواره ملی مديحه‌سرايی، چاووشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی در اردبيل‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه اردبيل، تصريح كرد: 581 نفر با 279 اثر در جشنواره رضوی شركت كرده‌اند كه با استقبال گروه‌های مختلف تواشيح، مبتهلان، مداحان، چاوشی‌خوانان، محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ رضوی همراه بوده است.


وی تعداد گروه تواشيح شركت‌كننده در اين جشنواره را 45 گروه از سراسر كشور اعلام كرد و ادامه داد: از مجموع 25 گروه تواشيح راه يافته به مرحله دوم با انتخاب هيئت انتخاب و بررسی، آثار 10 تا 12 گروه تواشيح ‌راه‌یافته به مرحله نهایی به اجرای برنامه می‌پردازند.


115 مداح از سراسر كشور ‌در جشنواره سراسری رضوی حضور یافتند


مسئول دبيرخانه جشنواره مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی تصريح كرد: 115 مداح از سراسر كشور متقاضی حضور در جشنواره بوده‌اند كه با توجه به محدويت زمانی برگزاری جشنواره در روزهای 19 تا 21 شهريور‌ماه سال جاری، ستاد برگزاری جشنواره بر آن شد تا اين بخش را هم در سه مرحله برگزار كند به‌طوری‌كه از مرحله اول 53 مداح به مرحله دوم راه يافته‌اند كه از اين تعداد هم 25 مداح با انتخاب هيئت انتخاب و بررسی آثار مجوز حضور در مرحله اصلی و رقابتی جشنواره را دريافت می‌کنند.


وی با اعلام اينكه اين جشنواره در بخش‌های مختلف مورد استقبال محبان و دوستداران حضرت ثامن‌الحجج، علی‌بن موسی‌الرضا(ع) بوده است، تصريح كرد: از 22 اثر راه يافته در بخش ابتهال به مرحله دوم هم، 15 مبتهل برای حضور در اردبيل و اجرای زنده در روزهای 19 تا 21 شهريورماه جاری انتخاب شده‌اند.


ارسال 35 اثر ‌به رشته چاوشی‌خوانی جشنواره سراسری رضوی


نوريان با اعلام اينكه 35 اثر هم در رشته چاوشی‌خوانی به‌صورت انفرادی و گروهی به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است، عنوان كرد: از تعداد 20 اثر انتخاب شده در مرحله دوم، با انتخاب كميته بررسی و انتخاب آثار 10 تا 12 چاوشی‌خوان در مرحله اصلی حضور دارند.


مسئول دبيرخانه جشنواره ملی مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی با اشاره به استقبال شايسته محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ مكتوب رضوی از بخش مقالات پژوهشی اين دوره از جشنواره ادامه داد: 38 مقاله پژوهشی توسط اساتيد برجسته حوزه و دانشگاه و محققان پر تلاش از سراسر كشور به دبيرخانه ارسال شده است كه صاحبان پنج اثر برتر در مراسم اختتاميه جشنواره مورد تجليل قرار مس‌گیرند.


وی در پايان گفت: در مراسم اختتاميه هشتمين جشنواره ملی مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح رضوی، سه رسانه برتر رضوی و هشت چهره تأثيرگذار در حوزه‌های فرهنگی و رضوی كه در هشت دوره گذشته مؤثر بودند، مورد تجليل و تكريم قرار می‌گيرند.

captcha