عبادت به عادت تبديل نشود/ ضرورت استفاده از تكنولوژی روز برای تبليغ دين
کد خبر: 1282746
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
آيت‌الله حائری‌شيرازی

عبادت به عادت تبديل نشود/ ضرورت استفاده از تكنولوژی روز برای تبليغ دين

عضو مجلس خبرگان رهبري با تأكيد بر اين‌كه عبادت نبايد به عادت تبديل شود، گفت اگر عبادت ما تبديل به عادت شود به تدريج آثارش كم می‌شود و از بين می‌رود؛ لذا والدينی كه خواهان نمازخوان شدن فرزندان خود هستند ابتدا خودشان نمازشان را از عادت به عبادت تبديل كنند.









به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه لرستان، آيت‌الله محی‌الدين حائری‌شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبري امروز، 13 شهريورماه در بيست و دومين اجلاس سراسری نماز به ميزبانی لرستان كه در دانشگاه لرستان در حال برگزاری است، بیان کرد: تمام اعمال و ارتباطات ما بايد بر مبنای ارتباط و عشق به خدا باشد و اگر نماز در سبك زندگی ما نفوذ كند ساير اعمال را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.


وی افزود: مبنای امر به معروف و نهی از منكر را بر عشق قرار دهيد به اين معنی وقتی والدينی محبوب و معشوق فرزندان خود باشند می‌توانند بر آنها تأثيرگذار باشند، وقتی فرزندی از پدر و مادر خود به‌واسطه تبعيض و يا هر امر ديگری خشمگين و دل‌گير باشد نسبت به نماز او هم كينه می‌ورزد.


عضو مجلس خبرگان رهبری با تأكيد بر اين‌كه عبادت نبايد به عادت تبديل شود، گفت: اگر عبادت ما تبديل به عادت شود به تدريج آثارش كم می‌شود و از بين می‌رود؛ لذا والدينی كه خواهان نمازخوان شدن فرزندان خود هستند ابتدا خودشان نمازشان را از عادت به عبادت تبديل كنند كه اگر اين امر حاصل شد می‌توانند ديگران را اصلاح كنند.


آیت‌الله حائری‌شیرازی خاطرنشان كرد: تسبيح و ياد خدا مثل شنا در خلاف جهت آب سخت است ولی انسان را از رحمت رحيمه خداوند برخوردار می كند و انرژی متراكم و نهفته در وجودش را آزاد می‌كند.


وی افزود: اگر می‌خواهيد نماز، سبك زندگی شما و جامعه را تغییر دهد بايد برويد پايگاهتان را در قلب مراكز فساد و فحشا، قمارخانه‌ها و مشروب‌فروشی‌ها داير كنيد و نبايد هرجا كه گناه ديديد فرار كنيد، اين در شأن آدم‌های حزب‌الهی و مسلمان نيست، ای كاش عده‌ای از حزب‌الهی‌های ما فوتباليست‌های خوبی بودند و می‌توانستند در كنار جذابيت فوتبال، واجبات و مسلمات دين را در چنين ميدان‌های شلوغی برای مردم به نمايش می‌گذاشتند، چه اشكال دارد بعضی اوقات دو سه نفری نمازمان را به جماعت در پارك‌ها و مكان‌های عمومی اقامه كنيم.


آيت‌الله حائری‌شیرازی افزود: متأسفانه در بين نخبگان و تصميم‌گيران كشوری بعضاً ديده می‌شود كه به گوشه‌ای از بيانات و فرمايشات رهبری اطاعت می‌كنند و گوشه‌ای ديگر را به فراموشی می‌سپارند همانا كه به دستور ايشان وارد رقابت‌های سياسی می‌شوند اما پس از آن يادشان می‌رود كه به توصيه ايشان جهت تداوم رفاقت‌ها، جامه عمل بپوشانند.


نماينده سابق ولی فقيه در فارس با انتقاد از عملكرد جهان اسلام در بهره‌گيری علم و تكنولوژی روز در جهت تبيين و ترويج فرهنگ اسلام تصريح كرد: چرا شيطان برای فريب انسان از ابزار روز استفاده كند ولی آلات تبليغ دين ما تاريخ گذشته و قديمی باشد امروزه جهان غرب و كفار با فضای مجازی و سينما و رسانه‌ها در ارائه فرهنگ شيطانی غوغا می‌كنند ولی ما از علم و تكنولوژی روز در راستای اهدافمان آن‌طور كه بايد بهره نمی‌گيريم.

captcha