شركت بيش از 330 ناشر در دهمين نمايشگاه سراسری كتاب اروميه
کد خبر: 1283362
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵

شركت بيش از 330 ناشر در دهمين نمايشگاه سراسری كتاب اروميه

مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربايجان غربی گفت امسال دهمين نمايشگاه سراسری كتاب استان با حضور بيش از 330 ناشر استانی و كشوری در اروميه برپا می‌شود.



حجت‌الاسلام محمدباقر كريمی، مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربايجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه آذربايجان غربی، با اعلام اين خبر گفت: دهمين نمايشگاه سراسری كتاب استان در سال جاری با حضور بيش از 330 ناشر استانی و كشوری 30 شهريورماه در اروميه برپا می‌شود.


وی با بيان اينكه 30 ناشر استانی برای اولين بار در اين نمايشگاه تازه‌های نشر خود را عرضه می‌کنند، افزود: اين نمايشگاه به‌مدت يك هفته در محل دايمی نمايشگاه‌های شهر اروميه در سه مجتمع نمايشگاهی واقع در پارك جنگلی اين شهر برگزار می‌شود.


اين مقام مسئول برپايی غرفه چاپ را از برنامه‌های جنبی اين دوره از برگزاری نمايشگاه عنوان كرد كه با هدف آشنايی ناشران استانی و كشوری با ظرفيت‌ها و قابليت‌های چاپ و نشر استان كه تا امروز بسياری از زوايای آن مورد غفلت قرار گرفته است برگزار می‌شود.


وی با بيان اينكه در حال حاضر استان آذربايجان غربی در صنعت چاپ كشور رده چهارم را به خود اختصاص داده است، اظهار كرد: در سال‌های قبل استان اذربايجان غربی رتبه هشتم را داشت كه پيشرفت فعلی بيانگر ظرفيت‌های بالقوه اين صنعت در اشتغالزايی و سود‌آوری برای استان است كه بايد مورد توجه جدی قرار گيرد.


حجت‌الاسلام كريمی همچنين برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی ـ هنری، برپايی ايستگاه نقاشی را از ديگر برنامه‌های جانبی اين نمايشگاه اعلام كرد و يادآر شد: نزديك به 400 ناشر استانی و كشوری از 30 شهريور‌ماه سال جاری تا 5 مهر‌ماه برای در 170 غرفه به ارائه كتاب‌های تازه بازار نشر به علاقه‌مندان كتاب می‌‌پردازند.


مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربايجان غربی در پايان با اشاره به هزينه بر بودن برگزاری نمايشگاه كتاب در سطح سراسری را يكی از مشكلات اين حوزه ذكر كرد و افزود: يكی از مشكلات جدی برپايی نمايشگاه‌های كتاب و ايجاد زمينه برای حضور ناشران كشوری بالا بودن هزينه اجاره بهای مكان نمايشگاه است كه امسال با توافقات و پيگيری های مستمر توانستيم مكان اين دوره از نمايشگاه را با رقم 400 ميليون ريال اجاره كنيم.

captcha