‌مراسم افتتاحيه جشنواره رضوی در امامزاده سيد‌سليمان اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 1283695
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
19 شهريور‌ماه؛

‌مراسم افتتاحيه جشنواره رضوی در امامزاده سيد‌سليمان اردبیل برگزار می‌شود

فرماندار شهرستان مشگين‌شهر گفت مراسم افتتاحيه جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی، ابتهال و تواشيح‌ رضوی، 19 شهريورماه در محل امامزاده سيد سليمان این شهرستان برگزار می‌شود.



به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه اردبيل، سيد‌حميد عباداللهی، فرماندار شهرستان مشگين‌شهر‌ پنج‌شنبه، ‌14 شهريور‌ماه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره امام رضا(ع) در اردبيل، گفت: هشتمين جشنواره مديحه‌سرايی و چاوشی‌خوانی رضوی از امامزاده سيد‌سليمان فخرآباد مشگين‌شهر كليد می‌خورد تا اين جشنواره حال و هوای معنوی پيدا كند.


وی ادامه داد: ما در حالی ميزبان اين جشنواره بين‌المللی و عظيم هستيم كه سال‌ها است ايرانيان از نور و عظمت ثامن‌الحجج بهره‌مند بوده و عنايت آن حضرت فراشمول و فرا‌مرزی است.


عباداللهی تصريح كرد: ما با ميزبانی مراسم افتتاحيه اين جشنواره سعی می‌كنيم ادای دينی به امام هشتم كرده باشيم و در كنار امامزاده سيد‌سليمان فخرآباد كه از نوادگان امام رضا(ع) هستند، سعی می‌كنيم آئينی معنوی با عطر فرهنگ رضوی را به شايستگی برگزار كنيم.


فرماندار مشگين‌شهر ضرورت همكاری ادارات و نهادهای مختلف را در برگزاری شايسته اين جشنواره يادآور شد و عنوان كرد: ما برای اسكان و پذيرايی 140 ميهمان اين جشنواره تداركات خود را پيش‌بينی كرديم و اميدواريم در نهايت آبرومندی و عزت اهل‌ بيت(ع) اين مراسم به شايستگی برگزار شود.


منصور شرفی، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبيل نيز در اين در نشست يادآور شد:‌ مراسم اختتاميه اين جشنواره نيز در 21 شهريورماه در مجتمع فدك اردبيل برگزار می‌شود و از منتخبان اين جشنواره در رشته‌های مختلف مديحه‌سرايی، چاوشی‌خوانی، ابهتال و مقالات برتر تجليل می‌شود.


وي گفت: ما ايرانيان به وجود امام هشتم و بارگاه مقدس آن شخصيت بزرگوار افتخار می‌كنيم و معتقديم كه تمام نعمت‌های الهی كه نصيب اين مرز و بوم شده همه در سايه توجهات امام هشتم بوده است.


شرفي در پايان افزود: اميدواريم اين جشنواره سرآغاز خوبی برای هنرمندان در ادامه مسير خلق آثار معنوی و ارزشی باشد تا بيش از هر زمان ديگر بتوانيم ادای دينی را به ائمه اطهار و امام رئوف و مهربان ثامن‌الحجج داشته باشيم.

captcha