کد خبر: 1311232
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳

برگزاری سوگواری محرم در اداره‌کل بنادر هرمزگان

گروه اجتماعی: با آغاز دهه محرم کارکنان اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بر افراشتن بیرق‌های عزا و سیاه‌پوش کردن اماکن اداری، عملیاتی و مسکونی و تشکیل هیئت‌های سینه‌زنی به عزاداری پرداختند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه هرمزگان، سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام حسین(ع) و شهدای کربلا با بر افراشتن بیرق‌های عزا و سیاه‌پوش کردن اماکن اداری، عملیاتی و مسکونی و تشکیل هیئت‌های سینه‌زنی در اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از شب گذشته، 13 آبان برگزار شد.



وی گفت: به‌مناسبت ایام جان سوز شهادت شهدای کربلا از اول تا دهم محرم صبح‌ها از ساعت 7:50 الی 8:30 مراسم زیارت عاشورا و ظهرها همزمان با نماز ظهر و عصر عزاداری و مرثیه‌سرایی در نمازخانه اداره‌کل، نماز خانه و انتظامات و مسجدالنبی(ص) برگزار است.



حجت‌الاسلام علی باصره افزود: دعوت از هشت سخنران جهت پوشش دادن برنامه‌های سطح مجتمع بندری شهید رجایی و فضاهای کارگری سطح بندر به‌مناسبت ایام دهه محرم از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی این اداره‌کل است.



وی در خصوص برنامه‌های محرم در شهرک‌های مسکونی نیز گفت: اقامه عزای عاشورائیان نیز شب‌ها از ساعت 20 همراه با زیارت پر فیض عاشورا، سخنرانی و مرثیه‌سرایی و زنجیر زنی در شهرک‌های شهید باهنر و شهید رجایی انجام می‌شود.



به گفته باصره، برگزاری مجالس سوگواری ویژه بانوان، برگزاری مسابقات آشنایی با سیره امام حسین(ع) ویژه نوجوانان و برگزاری حلقه‌های معرفتی و پاسخ به شبهات درباره واقعه عاشورا از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی در شهرک‌های مسکونی این اداره‌کل خواهد بود.

captcha