قیام امام حسین(ع) برای رسوا کردن اسلام وارونه اموی بود
کد خبر: 1311993
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹

قیام امام حسین(ع) برای رسوا کردن اسلام وارونه اموی بود

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان گفت: امام حسین(ع) در شرایطی قیام کردند که اسلام بصورت وارونه در جامعه رواج یافته بود و امام(ع) تصمیم گرفتند تا با قیام خود، دین اسلام واقعی را به جامعه معرفی کرده و پرچم توحید را برپا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه سیستان وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان و امام جمعه زاهدان، در همایش « چراغ هدایت» که چهارشنبه 15 آبان‌ماه در دانشگاه سیستان وبلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، برافراشتن پرچم توحید و احیای سنت رسول الله(ص) مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین (ع) بود.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) در شرایطی قیام کردند که اسلام بصورت وارونه در جامعه رواج یافته بود و امام(ع) تصمیم گرفتند تا با قیام خود، دین اسلام واقعی را به جامعه معرفی کرده و پرچم توحید را برپا کند.

امام جمعه شهرستان زاهدان تصریح کرد: حکومت اموی اسلام را به نفع خود تفسیر می‌کرد، آیات ولایت و حکومتی را حذف کرده و به دنبال انکار تاریخ بود. خون حق‌خواهان را ریخته و با رواج مکتب جبر، خود را تبرئه می‌کردند.

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) برای مبارزه با این چنین برداشتی از اسلام و برای رسوا کردن حکومت ضداسلامی امویان، قیام کردند، و نه بخاطر گران‌فروشی و کم فروشی. چون آن‌ها داشتند اسلام را از ریشه نابود می‌کردند.

آیت‌الله سلیمانی اذعان کرد: اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، وظیفه هر فرد مسلمانی بوده؛ بنابراین واجب است در هر شرایط زمانی و مکانی برای حراست از احکام الهی نسبت به احیای این فریضه واجب اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به اجرای فریضه دینی و ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر از الزامات جامعه کنونی برای پایداری اهداف دین است، زیرا نهادینه کردن این فریضه در جامعه عامل پایداری ارزش‌های دینی شده و به رشد معنویات کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در پایان اظهار کرد:: امربه معروف و نهی ازمنکر یکی از واجبات دین مبین اسلام است که ارزش‌های اسلامی را زنده می‌کند و زمانی که ارزش‌های اسلام زنده شد درجامعه کمتر شاهد فساد خواهیم بود.

captcha