عباس رحیمی، هنرمند نقاش در گفتوگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) گفت: چیزی نزدیک به دوسال از خلق تابلوی «یا حسین» میگذرد و اخیراً این تابلو را به همراه سایر آثارم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گنجینه هنر یزد به نمایش گذاشتم.
وی با اشاره به اینکه در هیچ یک از تابلوهای نقاشیاش از تکنیکهای مرسوم نقاشی استفاده نکرده است گفت: در خلق تابلوی «یاحسین» نیز تنها از قلم خوشنویسی، اکریلیک و گواش و البته برای نخستین بار از ورقه طلا استفاده کردهام و سعی من در اصالت و حفظ فرم خط بوده است که به همین دلیل از سوی انجمن خوشنویسان ایران نیز این کار مورد تقدیر قرار گرفت.
رحیمی تصریح کرد: به همین دلیل سبک ابداعی که برای اجرای این تابلو شخصاً نامگذاری کردهام «نگارینهخط» نام دارد که ایده اولیه خلق آن از دست معروفی است که معمولاً به عنوان نماد و المان عزای امامحسین(ع) بارها و بارها به ویژه در دستهجات عزاداری آن را دیدهایم.
این هنرمند نقاش ادامه داد: تابلوی «یاحسین» از سه بخش تشکیل شده است که در بخش نخست سر مبارک امامحسین(ع) بر سر نیزه دیده می شود و البته نیزه و شمشیرهایی که در دستانی قرار دارند و در بخش دوم قطراتی خونی که سبز شده اند و واژه یاحسین را به وجود آوردهاند و در بخش سوم نیز تکرار یاحسین که همچنان با قدرت و بزرگی بیشتری در تابلو تا انتها ادامه پیدا کرده که این موضوع را تداعی می کند که با گذر زمان همچنان این نام به همان قدرت و قوت سابق در عصر ما نیز ادا می شود و در نهایت دو خورشید که موجب امید هستند و سرسبزی درخت کار شده در تابلو به واسطه آن است.
وی در پایان گفت: این تابلو ادای دین کوچکی بود در مورد عظمت عاشورا و حوادثی که در آن به وقوع پیوسته است که امیدوارم هم رضایت بیننده را به دنبال داشته باشند و هم مورد رضایت الهی قرار گیرد.