نشست رایزن فرهنگی ایران با نمایندگان رسانه‌های قرقیزستان
کد خبر: 1321052
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳

نشست رایزن فرهنگی ایران با نمایندگان رسانه‌های قرقیزستان

شعب خارجی: برای نخستین بار طی نشستی علی کبریایی‌زاده،رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان رسانه‌‌های قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آسیای مرکزی، دراین نشست، علی کبریایی زاده، با اشاره به روابط علمی و فرهنگی بین دو کشور گفت: رایزنی فرهنگی ایران بر اساس موافقتنامه فرهنگی میان دو کشور فعالیت می‌کند  و در مدت کوتاهی که از تأسیس آن می‌گذرد  توانسته است به خوبی در جهت ارتقاء روابط  فرهنگی دو کشور نقش مؤثری ایفا کند.
 وی افزود: با کمک رایزنی فرهنگی ایران بسیاری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنری قرقیزستان موفق شده‌اند در کنفرانس‌ها و سمینارهای بین‌المللی که در ایران برگزار شده است، شرکت کنند.
کبریایی زاده گفت: هدف از آنچه تاکنون  انجام شده آشنایی جامعه فرهنگی، علمی و دینی قرقیزستان با ظرفیت‌های علمی و فرهنگی ایران همچنین  تقویت روابط دوستی دو کشور بوده است و اولین سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به قرقیزستان صورت گرفت که این امر یکی از مهمترین رویدادهای  بین دو کشور محسوب می‌شود.
وی تأکید کرد: کشور ایران با وجود تحریم‌های بی‌رحمانه اقتصادی توانسته به موفقیت‌های بزرگی در زمینه‌های  مختلف علمی و فرهنگی نائل آید.
کبریایی زاده افزود: با وجود تمام فعالیت‌های صورت گرفته  متأسفانه هنوز مردم دو کشور آشنایی کمی از یکدیگر دارند و رسانه‌های خبری و مطبوعات در این زمینه مسئولیت سنگینی برعهده دارند.
 

captcha