مناسب‌سازی منزل 13000 خانواده معظم شهدا و ایثارگران
کد خبر: 1342739
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
امینی عنوان کرد:

مناسب‌سازی منزل 13000 خانواده معظم شهدا و ایثارگران

گروه جهاد و حماسه: مدیرکل مناسب‌سازی معاونت عمران و مسکن بنیاد شهید از مناسب‌‌سازی منزل 13000 خانواده معظم شهدا و ایثارگران خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، امینی، مدیرکل مناسب‌سازی معاونت عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: اداره‌کل مناسب‌سازی سه برنامه کلان را دنبال می‌کند که مناسب‌سازی زیست‌شخصی جانبازان و ایثارگران اولین برنامه این معاونت محسوب می‌شود.



وی ادامه داد: به همین منظور، کسانی که به لحاظ جسمی دارای مشکلات حرکتی هستند مانند جانبازان 70 درصد قطع نخاعی، جانبازان دارای محدودیت‌های حرکتی یا جانبازان معززی که نابینا هستند، تمهیداتی اندیشیده شده است تا این بزرگواران بتوانند بدون کمک دیگران، مسائل داخلی و شخصی خود را انجام دهند.



این مسئول افزود: این برنامه‌ها از سال 1384با هدف‌گذاری جانبازان 70 درصد قطع نخاع آغاز و تا به امروز دارای عملکرد مطلوبی بوده است؛ به طوری که تا به امروز، موفق به ارائه خدمات برای 6500 نفر از جانبازان خاص 70 درصد شده‌ایم.



امینی یادآور شد: از سال 1390 خانواده معظم شهدا را نیز تحت پوشش این برنامه قرار دادیم که تا امروز این پوشش‌دهی به حدود 13000 هزار نفر رسیده و امیدواریم در سال 93 نیز با کسب اعتبارات کافی، خانواده‌های بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.



مدیرکل اداره مناسب‌سازی بنیاد شهید، دومین ماموریت این اداره‌کل را پیگیری مناسب‌سازی محیط شهری خواند و توضیح داد: باید اذعان کرد که ما قوانین خوبی از لحاظ مناسب‌سازی شهری داریم، ولی در زمینه اجرایی، متأسفانه روند این کار در کشور بسیار پراکنده یا به صورت سلیقه‌ای اعمال می‌شود.



وی سومین ماموریت بنیاد شهید را مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری بنیاد دانست و گفت: از آنجایی که ساختمان‌های این بنیاد، محل مراجعه جانبازان و خانواده‌های آنان است، باید در ایجاد مسیر ویژه نابینایان، سرویس بهداشتی ویژه جانبازان قطع نخاع و مواردی دیگر، مناسب‌سازی لازم صورت گیرد تا جانبازان و ایثارگران به راحتی بتوانند وارد ساختمان‌ها شده و دسترسی آسان به قسمت‌های مختلف ساختمان داشته و مانعی برای حضور و تکریم این عزیزان وجود نداشته باشد.



امینی ادامه داد: هر کاری برای ایثارگران و جانبازان انجام می‌دهیم کار بسیار کوچکی است که در حق این عزیزان انجام شده و سعی ما بر این بوده است تا با توجه به منابعی که در اختیار داریم، مشکلات آنان را کاهش دهیم.

captcha