حماسه 9 دی، فرهنگ شهادت و ایثار را در جامعه احیا کرد
کد خبر: 1347653
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰

حماسه 9 دی، فرهنگ شهادت و ایثار را در جامعه احیا کرد

گروه سیاسی: مسئول امور روحانیان اداره‌کل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به فرارسیدن سالگرد حماسه 9 دی، گفت: این حماسه فرهنگ شهادت و ایثار را در جامعه احیا کرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد سنجری، مسئول امور روحانیان اداره‌کل زندان‌های خراسان جنوبی شب گذشته، 6 دی در مراسم یادواره سرداران شهید مسجد باقرالعلوم(ع) با اشاره به ویژگی‌های شهدا در جبهه‌های دفاع مقدس، گفت: فضای جبهه و سنگرها مملو از عبودیت و بندگی بود.



وی با بیان اینکه بسیاری از شهدا یک ساعت قبل از اذان صبح با آب سرد و بعضاً شکستن یخ برای اقامه نماز شب و راز و نیاز با خدا وضو می‌گرفتند، گفت: نماز و عبودیت حرف اول جبهه‌ها بود.



مسئول امور روحانیان اداره‌کل زندان‌های خراسان جنوبی، رضایت رزمندگان از خداوند تبارک و تعالی را به‌عنوان ویژگی و شاخصه دیگر شهدا در دوران دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: علی‌رغم تمامی کمبودهای تجهیزاتی و جنگی رزمندگان و حمله‌های ناگهانی دشمن تا بن دندان مسلح بعثی، رزمندگان از روحیه بالایی جهت هدف والای تقرب الهی بهره‌مند بودند.



حجت‌الاسلام سنجری، بهره‌گیری کامل از فرصت جبهه و جهاد را سومین ویژگی بارز شهدا یاد و تأکید کرد: بسیاری از شهدای دوران دفاع مقدس علی‌رغم جوانی با خلق حماسه‌ای بی‌نظیر محور تمامی حرکت‌ها و جنبش‌های حق‌مدار و آزادی‌خواه شدند.



مسئول امور روحانیون اداره‌کل زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به حماسه 9 دی در سال 88، خاطرنشان کرد: خلق این حماسه به معنی احیای شهادت و دین در جامعه و دفاع از ارزش‌های انقلاب و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه است.



وی با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، یادآور شد: اطاعت از ولی‌فقیه پیام مشترک و آخرین سخن شهدا بود.

captcha