دیدگاه‌های امام راحل(ره) در زمینه رسانه سرلوحه کار خبرنگاران قرارگیرد
کد خبر: 1353275
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۸
حاتمی:

دیدگاه‌های امام راحل(ره) در زمینه رسانه سرلوحه کار خبرنگاران قرارگیرد

گروه هنر: رئیس سازمان بسیج هنرمندان لرستان خطاب به اصحاب رسانه اظهار کرد دیدگاه‌های امام راحل(ره) در زمینه رسانه مبنی بر اینکه نقش رسانه یک نقش تربیتی است باید سرلوحه کار اصحاب رسانه قرار بگیرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حاتمی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان لرستان امروز، 21 دی در همایش بسیج و رسانه در خرم‌آباد با گرامی‌داشت سالروز آغاز امامت امام مهدی(عج) گفت: در راستای تحقق جامعه اسلامی آنچه دغدغه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بوده و هست این است که ما بتوانیم یک جامعه پیوسته و منسجم که اسلام محور آن باشد و بتوانیم آن‌را در عرصه ها و زوایای مختلف به جهان معرفی کنیم.



وی با بیان اینکه بسیج یکی از زوایای عینیت‌بخشیدن به جامعه اسلامی است، ادامه داد: برای رسیدن به جامعه اسلامی راهکارهایی لازم است از جمله اینکه تحقق امر به معروف و نهی از منکر لازمه این کار است، که متاسفانه در پاره‌ای موارد این فریضه مورد غفلت واقع شده است.



حاتمی با یادآوری اینکه لازمه توفیق فریضه امر به معروف و نهی از منکر این است که معرفت و شناخت را در راس کارهایمان قرار دهیم، تصریح کرد: هماهنگی و مهندسی محتوا در جهت ظرفیت‌افزایی اصحاب رسانه باید مدنظر قرار بگیرد.



وی اضافه کرد: بسیج رسانه در صدد است با تحول آفرینی پیرامون مبانی نظری در بحث رسانه گام‌های مؤثری را بردارد همچنین حفظ و حاکمیت بخشی به روحیه جهادی اصحاب رسانه و حمایت و شناسایی از نهضت‌های آزادی‌بخش جهان از دیگر اهداف بسیج رسانه است.



رئیس سازمان بسیج هنرمندان لرستان با اشاره به فضای باز سیاسی در کشور خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه باید در فضای باز سیاسی ایجاد شده سعی کنند حدود و خط قرمزها را رعایت کنند و احترام به قانون و رعایت حقوق مردم را مورد توجه قرار دهند.



حاتمی با اذعان به اینکه عرصه بسیج رسانه عرصه‌ای باز و تعدیل‌پذیر و انتقادپذیر است، خاطرنشان کرد: ابزاری که رسانه در دست دارد یک ابزار منحصر به فرد و قدرتمند است که اصحاب رسانه باید مراقب باشند از این ابزار استفاده لازم انجام پذیرد.



وی توان‌افزایی اصحاب رسانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خبرنگاران، دعوت از اساتید باتجربه در زمینه رسانه را از فعالیت‌هایی عنوان کرد که بسیج رسانه در راستای نیل به آنها اقدام خواهد کرد.



رئیس سازمان بسیج هنرمندان لرستان با تاکید بر اینکه دیدگاه‌های امام راحل در زمینه رسانه باید سرلوحه کار اصحاب رسانه قرار بگیرد، گفت: بنا بر فرمایشات امام خمینی(ره) نقش رسانه یک نقش تربیتی و حرکت در مسیر ملت و عبور از مبتذل‌گرایی است؛ لذا می‌طلبد اصحاب رسانه به رسالت خدمت‌محوری خود توجه داشته باشند از شایعه‌افکنی پرهیز کرده تا اطمینان مردم از آنها سلب نشود و همچنین توجه داشته باشند که به مسئولان توهین نکنند.

captcha