انتظار ظهور، در رفتار و کردار انسان بروز می‌کند
کد خبر: 1357708
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
حجت‌الاسلام شیری:

انتظار ظهور، در رفتار و کردار انسان بروز می‌کند

گروه اندیشه: وقتی انسان در حقیقت منتظر کسی باشد، تمام رفتار و سکناتش نشان از منتظر بودن او دارد و انتظار پیش از آنکه از ادعای انسان درک شود، در رفتار و کردار وی بروز می‌کند.


حجت‎الاسلام مسعود شیری، کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که یاران واقعی امام زمان(عج)، ویژگی‌های خاصی دارند، تصریح کرد: از آنجا که جوانان از فطرت‏های پاکی برخوردار هستند و تعلقات و وابستگی‎های دنیوی در آن‏ها بروز پیدا نکرده است، بیشترین یاران حضرت مهدی(عج) را تشکیل میدهند.



وی با اشاره به وظیفه منتظران امام زمان(عج) در عصر غیبت، خاطرنشان کرد: وظیفه منتظران امام زمان(عج) این است که مانند یک منتظر واقعی زندگی کند، چراکه وقتی انسان در حقیقت منتظر کسی باشد، تمام رفتار و سکناتش نشان از منتظر بودن او دارد و انتظار پیش از آنکه از ادعای انسان درک شود، در رفتار و کردار وی بروز می‌کند.



حجت‎الاسلام شیری با تأکید بر این‌که ایجاد سنخیت با امام زمان(عج) هم باید مورد توجه انسان باشد، عنوان کرد: منتظران واقعی وضعیت روحی، فکری و عملی خود را به گونه‌ای سامان می‏دهند که سنخیت کاملی با امام زمان(عج) داشته باشند و این نکته مهم است که آیا می‎توان منتظر قدوم کسی بود و با او مشابهت و سنخیتی نداشت؟



این کارشناس مسایل مذهبی افزود: انقلاب حضرت مهدی(عج)، یکی از بزرگ‌ترین انقلاب‎های تاریخ بشریت خواهد بود و شایسته است که چنین انقلاب بزرگی را افراد و یاران شایسته‎ای یاری کنند که افکار یاران حقیقی ایشان در راستای هم بوده و دلهایشان نیز با همدیگر پیوستگی دارد.



وی در پایان با اشاره به خصوصیات انتظار سازنده منتظران حقیقی، خاطرنشان کرد: انتظاری که سازنده باشد، تعهد هم به وجود می‎آورد؛ به گونه‎ای که می‎تواند نمونه بسیار بارز یک انسان واقعی را به نمایش بگذارد.

captcha