جواد وصالی، مدیر بخش بازرگانی مؤسسه فرهنگی اندیشه مبنا، در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تولید بازی «نیسان شگفتانگیز» اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی اندیشه مبنا که با نرمافزارهای شاخصی همچون فرهنگ لغت عربی و دخترانه و شکوفه باران و نیایش و دیگر موضوعات قدم به حوزه فرهنگی گذاشت. اینبار با تولید بازی اسلامی ـ ایرانی به نام «نیسان شگفتانگیز» دست به بومیسازی صنعت بازیسازی زده است.
وی افزود: بازی بومی «نیسان شگفتانگیز» در سبک آرکید و رده سنی بالای سه سال است که توسط مؤسسه فرهنگی اندیشه مبنا تولید شده است.
مدیر بخش بازرگانی مؤسسه فرهنگی اندیشه مبنا تصریح کرد: داستان بازی «نیسان شگفتانگیز» به این صورت است که پدربزرگ و اهالی روستا تصمیم به آباد کردن و ساخت بنایی در میدان روستا میگیرند. پدربزرگ از نوهاش میخواهد که هندوانههای باغ را به شهر برده و آنها را بفروشد و از سود فروش هندوانهها بنای میدان روستا را شبیه به حرم بقیع محل دفن چهار امام معصوم بسازد، لذا نوه و اهالی روستا دست به کار میشوند و ...
وی بیان کرد: ویژگی منحصربه فرد بازی «نیسان شگفتانگیز» این است که ساخت مسجد در این بازی به نحوی هوشمندانه انجام شده است که کار به صورت کاملا غیر مستقیم تحت تأثیر چندین مفهوم اسلامی(مانند دیدن حرم ائمه و ...) و نیز اخلاقی (مانند کمک کردن ، احترام به بزرگان و ...) قرار میگیرد.
وصالی اظهار کرد: المانهای به کار رفته در بازی، بیانگر محیط داخل کشور و نیز اماکنی مانند مساجد را بین راه نشان میدهد که سبب شده است تا کاربر خود را در محیطی ملموس به محیط زندگی خود ببیند.
وی بیان کرد: ترکیب المانهای اکشن مانند لاستیک قدرتی و سرعت ویژه با محیط مذهبی به جذابیت بازی بیش از پیش میافزاید.
مدیر بخش بازرگانی مؤسسه اندیشه مبنا تصریح کرد: دو محصول دیگر در حوزه بازیسازی از این مؤسسه به زودی رونمایی خواهد شد.
خیلی خوشحالم که خبر گزاری های از این قبیل هم در حال پشتیبانی از بازی های ایرانی هستند.
من بازی رو تو نمایشگاه دیدم ولی اطلاعات دقیقی ازش ندارم
اگه میشه لطف کنید اطلاعات کامل تری از این بازی بزارید
ممنون از زحماتتون