دو هشدار مهم امام (ره) به شاه در مورد بهائیت
کد خبر: 1369629
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱

دو هشدار مهم امام (ره) به شاه در مورد بهائیت

خبرنگاران افتخاری/محمد جوادی: امام خمینی(ره) در سخنرانی مفصل خود به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی که در 13 خرداد 42 در میان جمع کثیری از مردم عزادار در مدرسه فیضیه قم ایراد کرد به شرح مصائبی که از ناحیه حکومت شاه بر مردم وارد شده پرداخت.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از فرقه نیوز، ایشان در قسمتی از این بیانات خود با عنوان «شاه تحت تأثیر بهایی‌ها» فرمودند: «...آقا یک حقایقی در کار است. من باز سرم دارد درد می‌گیرد. یک حقایقی در کار است. شما آقایان در تقویم دو سال پیش از این یا سه سال پیش از این بهائی‌ها مراجعه کنید. در آنجا می‌نویسد: تساوی حقوق زن ومرد؛ رأی عبدالبها است؛ آقایان از او تبعیت می‌کنند. آقای شاه هم نفهمیده می‌رود آنجا می‌گوید: تساوی حقوق زن ومرد. آقا! این را به تو تزریق کرده‌اند که بگویند بهائی هستی؛ که من بگویم کافر است؛ نکن اینطور؛ بدبخت! نکن اینطور. تعلیم اجباری نظامی کردن زن؛ رأی عبدالبها است. آقا تقویمش موجود است؛ ببینید! شاه ندیده این را؟ اگر ندیده سئوال کند از آنهایی که دیده‌اند. به این بیچاره تزریق کرده‌اند که اینها را بگو ... مملکت ما؛ دین ما؛ در معرض خطر است ...».
                                                         
امام خمینی در 11 اردیبهشت‌ماه 42 در گفت‌وگو با علی نخعی می‌فرماید « ... مگر ما چه کرده بودیم که مستحق قلع و قمع علیل‌النفسهائی امثال ایشان باشیم؟ ما موقعی که یقین پیدا کردیم که محافل لامذهب بهایی‌های یهودی‌الاصل ایران و آمریکا اراده دارند درخواست تساوی حقوق زن و مرد را آلت تجاوز به حریم مذهب رسمی این مملکت قرار دهند و دین اسلام را که موجب بقای استقلال ظاهری این ملک و ملت است؛ تضعیف کنند؛ دوستانه نامه‌هائی برای این دولت نوشتیم که مواظب باشند...».

منبع: صحیفه نور –جلد 1- صفحه 247

captcha