تحقق کامل اهداف قرآن نیازمند آگاهی فراگیر بشر از محتوای آن است
کد خبر: 1372084
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹

تحقق کامل اهداف قرآن نیازمند آگاهی فراگیر بشر از محتوای آن است

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت بیرجند گفت: تحقق کامل اهداف قرآن نیازمند مقدماتی چون آگاهی فراگیر بشر از محتوای قرآن و اعتقاد یافتن جامعه به اثرگذاری آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن مشرفی، امام جمعه موقت بیرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، برخی از اصول و مبانی قرآنی را اصل اعتماد به وعده یاری پروردگار، اصل ولایت‌پذیری، اصل تأثیر تحرک و تلاش اجتماعی، اصل اعتقاد به پایداری حق و زوال‌پذیری باطل، اسلام دین کامل و جاودان و نسخه شفابخش بشریت، استقلال، عدم اعتماد به استکبار جهانی و اعتماد به‌نفس دانست و گفت: رعایت این مبانی باعث پیشرفت جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن رمز پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: آگاهی، اعتماد و عمل به رهنمودهای این کتاب آسمانی رمز موفقیت انقلاب ما و همه مسلمانان و بشریت است.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه قرآن برنامه‌ای برای رشد و تکامل بشریت است، عنوان کرد: آنچه برای رشد و تکامل بشریت لازم است در قرآن آمده و اگر دستورات قرآن در جامعه اجرا شود هر چیز و هر کس در جای خود قرار می‌گیرد و جامعه به یک مدینه فاضله تبدیل می‌شود.

اشاره‌ای به فراهم آمدن شرایط لازم برای تحقق کامل اهداف قرآن

حجت‌الاسلام مشرفی انقلاب اسلامی در مقابل گرگ‌های جهانخوار را یکی از ظرفیت‌های جامعه در بهره‌گیری از قرآن دانست و افزود: تحقق کامل اهداف قرآن نیازمند مقدماتی چون آگاهی فراگیر بشر از محتوای قرآن، اعتقاد یافتن جامعه به اثرگذاری آن و اعتقاد یافتن افراد جامعه به بی‌نتیجه بودن تمام مکاتب بشری و حاکم‌شدن آگاه‌ترین فرد و آشناترین انسان از مبانی قرآن در مسند قدرت ظاهری یعنی ظهور منجی عالم بشری است که به‌تدریج فراهم می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند در باب داشتن رویکرد همه جانبه به قرآن ابراز کرد: این رویکرد طبیعتاً قدری هزینه و زحمت برای دست‌اندرکاران و مردم جامعه درست می‌کند اما باید برای این‌که در میان افراد جامعه فرهنگ‌سازی شود تمام تلاش خود را در این راستا انجام داد.

سعادت دنیا و آخرت؛ از نتایج رویکرد همه‌ جانبه به قرآن

حجت‌الاسلام مشرفی با بیان اینکه که سعادت دنیا و آخرت از نتایج رویکرد همه‌ جانبه به قرآن است، خاطرنشان کرد: خداوند ضمانت کرده است که یاری‌کنندگان خویش را یاری کند و در ازای هر قدم آنان ده قدم بلکه هزاران قدم آنان را به پیش ببرد.

وی یادآور شد: دشمنی که از درون بسیار شکننده و ضعیف است در مقابل سیل عظیم و خروشان اراده‌های مستحکم چنین مردمی جز تسلیم شدن و پذیرش شکست نمی‌تواند کاری بکند و دشمن زمانی شیر می‌شود که جبهه مقابل خود را دچار ضعف اراده و اختلاف و ترس ببیند.

captcha