احسان امیریان، بنیانگذار شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار، در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به شبکه اجتماعی بومی اظهار کرد: آخرین آمار نشان میدهد که بیش از 80 درصد از مردم در رسانههای اجتماعی تعامل دارند و عضو هستند. پتانسیل عظیم شبکهها نشان میدهد که شبکه اجتماعی بومی را میتوانیم در این سرزمین داشته باشیم و نه تنها برای تفریح و سرگرمی، بلکه به صورت تخصصی از آن بهرهمند شویم.
«بیزبوک»؛ شبکهای بومی برای بهبود وضعیت کسب و کار
وی افزود: شبکه اجتماعی «بیزبوک»، شبکه اجتماعی صرفاً همچون فیسبوک، تفریح و سرگرمی نیست، بلکه به دلیل گسترش و ایجاد شبکه تخصصی فردی و حرفهای، شبکهای مؤثر و برای بهبود اوضاع کسب و کار فردی و سازمانی است.
امیریان با اشاره به شبکه اجتماعی «بیزبوک» تصریح کرد: در این شبکه، فرد یا سازمان به شکل فردی و حقوقی ثبت نام میکنند و فرد به هنگام ثبت نام دو اولویت شغلی و حرفهای خود را مشخص میکند. برای مثال مدیر فروش، اطلاعاتش را در این شبکه ثبت میکند و به محض ثبت به صفحه تشکیل و ایجاد رزومه کاری و حرفهای در قالب استاندارد هدایت میشود. در این هدایت مدیر فروش، به سایر مدیران فروش فعال در بیزبوک متصل میشود، نه آنکه تنها از طریق دوستانش باشد.
ضرورت حمایت دولت از شبکه اجتماعی بومی
وی ادامه داد: سایر مدیران فروش و سایر هم حرفهایها، به صورت خودکار از طریق سیستم به کاربری که در جایگاه مدیر فروش ثبتنام کرده است، پیشنهاد میشوند.
بنیانگذار شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار تصریح کرد: در بیزبوک پایگاهی عظیم از رزومههای شغلی و حرفهای است و صاحبان کسب و کار میتوانند در این شبکه عضو شوند و براساس رزومههای کاری، نیروی خود را جستجو کنند.
وی بیان کرد: امکان دیگر بیزبوک، مشاور فردی و کسب و کاری فعال و غیرفعال است. در حالت فعال، شرکت میتواند از پایگاه دانش بزرگ بیزبوک در حوزههای تخصصی استفاده کند. همچنین دانشگاه بیزبوک را داریم که اعضا میتوانند مقالات مختلف را مطالعه کنند. در حالت غیرفعال بیزبوک خودش وارد دنیای کسب و کار فرد میشود و مشاوره در دنیای فیزیکی میدهد که شامل برندسازی و تحقیقات بازار است.
دولت باید شبکههای اجتماعی بومی را گسترش دهد
امیریان اظهار کرد: با توجه به اینکه دیگر بحث نیاز داشتن یا نداشتن به رسانههای اجتماعی و دنیای مجازی دیجیتال مطرح نیست و موضوع این است که ناچار و ناگزیر از این بحث هستیم و باید این فضا را داشته باشیم. اگر نخواهیم در این عرصه تأثیرگذار باشیم، باید تأثیر بپذیریم. پس چه بهتر همین دولت و دستاندراکاران بیایند بومی شدههای خودمان را رشد دهند و گسترش آن کمک کنند.
وی یادآور شد: در بازدید وزیرارشاد از نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال، آنقدر اطراف وی را احاطه کرده بودند که نتوانستیم به راحتی درد و دل کنیم و حرفهایمان را بزنیم.
امیریان اظهار کرد: در بیزبوک، قصد داریم فضای کارمندی و دولتی را گسترش دهیم؛ چرا که قرار نیست تا پایان عمر کارمند باشد بلکه میتواند پس از ساعت کاری با ورود در این فضا رزومه خود را ثبت و در بخش خصوصی فعال کند.
وی افزود: دولت باید از شبکه اجتماعی بومی «بیزبوک» حمایت کند تا این شبکه بومی گسترش یابد و شاهد نتایج مثبتی باشیم.
بنیانگذار شبکه اجتماعی تخصصی کسب و کار تصریح کرد: چهارماهی میشود که از فعالیت این شبکه اجتماعی میگذرد. در این مدت کوتاه که اعلام عمومی کرده بودیم، استقبال خوبی از این شبکه داشتند تا جایی که ما این اعتماد را داشته باشیم که در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال شرکت کنیم.
غرفه معرفی شبکه اجتماعی «بیزبوک» در سالن 38 مستقر است و نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال از هشتم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی تهران آغاز شده است و امروز یازدهم اسفندماه به پایان میرسد.