رعایت شئونات اسلامی با آئین نوروز منافاتی ندارد
کد خبر: 1385577
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۶

رعایت شئونات اسلامی با آئین نوروز منافاتی ندارد

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت کرمان گفت:نباید به افراط و تفریط دچار شویم، رعایت شئونات اسلامی با آئین نوروز منافاتی ندارد و باید در حد و اندازه خود برگزار شوند.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور، امام جمعه موقت کرمان روز گذشته، 19 اسفند در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند، کسی‌که برای برآمدن حاجت برادر دینی خود و رضای خداوند کاری انجام دهد، خداوند هزار هزار حسنه برای وی می‌نویسد.
وی افزود: در زمینه قضای حاجت مومن و همنوعان سفارش‌های زیادی شده است، اما هر چه به‌سمت دنیای ماشینی پیش می‌رویم، این مسئله کم‌رنگ‌تر می‌شود.
حجت‌الاسلام عرب‌پور اظهار کرد: یکی از دلایل این مسئله، عدم اعتماد است که بخشی از آن به‌دلیل رفتارها و عملکردهای نادرست رخ داده است.
امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: از سویی افرادی که مورد خدمت قرار می‌گیرند باید با صداقت خود اعتماد افراد را جلب کنند.
وی با اشاره به ایام پایانی سال 92 اظهار کرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان در سال جاری به‌خوبی برگزار شد و مصوبات مطلوبی نیز داشتیم.
حجت‌الاسلام عرب‌پور بیان کرد: لازم است تا بررسی بر نتایج و تأثیرگذاری مصوبات و طرح‌های شورای فرهنگ عمومی در سطح جامعه داشته باشیم.
وی گفت: در نشست سیاست‌گذاری شورای فرهنگ عمومی استان کرمان نیز بر کیفیت برنامه‌ها و طرح‌های شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیان شد.
حجت‌الاسلام عرب‌پور اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان بیانیه‌ای را در آستانه سال جدید و جهت رعایت شئونات اسلامی و ایام فاطمیه در تعطیلات نوروز صادر می‌کند تا حرمت‌شکنی انجام نشود.
وی بیان کرد: نباید به افراط و تفریط دچار شویم، رعایت شئونات اسلامی با آئین نوروز منافاتی ندارد و باید در حد و اندازه خود برگزار شوند.
حجت‌الاسلام حسینی، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در شورای فرهنگ عمومی این استان نیز با اشاره به فعالیت‌های این واحد آموزشی در زمینه تحکیم بنیان خانواده گفت: در این راستا کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی متعددی برگزار شده است.
وی افزود: طی سال جاری جلسات مشاوره‌ای چهره‌ به چهره با موضوع فرهنگی اجتماعی برای دانشجویان برگزار شد.
حسینی اظهار کرد: همچنین سمینارهای آموزشی، کارگاه‌ها و نشست‌هایی با موضوع ازدواج، سبک زندگی، فرزندپروری و ... در دانشگاه آزاد کرمان برگزار شده است.
یادآور می‌شود، در این نشست مقرر شد تا شورای فرهنگ عمومی شهرستان کرمان پیشنهادی مبنی بر اجرای طرح‌های تحکیم بنیان خانواده از سوی دفتر نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه آزاد برای سایر واحدهای آموزشی داشته باشد.

captcha