اجرای طرح «معنویت درمانی» در تهران
کد خبر: 1392494
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷

اجرای طرح «معنویت درمانی» در تهران

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: ‌به‌همت مؤسسه نگاه نو به‌ زندگی تهران، طرح «معنویت درمانی» با استفاده از مبانی دینی به ویژه مفاهیم قرآن در سطح این استان اجرا می‌شود.

مجید محمودیان، مدیرمسئول مؤسسه نگاه نو به‌ زندگی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با اجرای این طرح آموزشی، گفت: ‌به‌همت مؤسسه نگاه نو به‌ زندگی تهران، طرح «معنویت درمانی» همراه با کارگاه‌های «سبک زندگی قرآنی» با استفاده از مبانی دینی به ویژه مفاهیم قرآن با همکاری دیگر مراکز دینی و قرآنی و آموزشگاه‌ها در سطح این استان اجرا می‌شود.

وی با بیان این که این دوره‌های تخصصی این طرح با حضور متخصصان علاقمند به این رویکرد برگزار می‌شود، اظهار کرد: مبنای اجرای این طرح، آموزش مفاهیم معنوی است و بر اساس آن، مسائل انسان را تحلیل و راهکارهای لازم را ارائه می‌دهند.

این استاد روانشناس عنوان کرد: این مؤسسه سعی دارد در شرایطی که معمولاً درک درستی از مفاهیم معنا درمانی و معنویت‌درمانی ارائه نمی‌شود و معدود متخصصان علاقمند به این رویکرد با مبانی اساسی و بنیادین این مفهوم که ریشه در ادیان الهی و کتب آسمانی به ویژه قرآن دارد، آشنا نیستند، برآن شده که بازتعریفی از مدل معنویت‌درمانی ارائه کرده و تفاوت آشکار و اساسی آن با معنویت‌های ساخته بشر را روشن کند.

توجه به آثار معنویت‌درمانی در سطح جامعه

وی افزود: این مؤسسه قرآنی طی سال‌های اخیر آمار و ارقام قابل توجهی از درمان‌های موفق بیماری‌های مختلف مانند افسردگی، اضطراب و حتی دوقطبی را ارائه می‌دهد که نشان از تأثیر معنویت‌درمانی در سطح جامعه دارد.

محمودیان بیان کرد: همچنین این مؤسسه قرآنی اقدام به انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی با موضوعات روانشناسی با رویکرد قرآنی و سبک زندگی قرآنی کرده است.

وی تصریح کرد: این مؤسسه قرآنی با مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی در سطح استان تهران می‌کند و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مکان و نحوه برگزاری این کارگاه‌ها می‌توانند به آدرس خیابان کارگر، تقاطع جمهوری، جنب تالار یاقوت و بانک سپه، ساختمان 110، طبقه دوم، واحد 4  مراجعه کنند.

captcha