حسین فصیحی، فرمانده بسیج اصناف بازار تهران در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: طبیعت بازار، انسان را به مال دنیا و سود بیشتر توجه میدهد ولی به واسطه فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) بازاریان ما یکپارچه به یاد خدا هستند البته هستند افرادی که امور دنیوی را بر امور اخروی ترجیح داده و بازار را از دیانت خود دور کردهاند.
وی با بیان اینکه قرآن کریم کسبه و تاجرانی را که از یاد خدا غافل نمیشوند را مردان بزرگ میداند، افزود: بازاریان با وجود مکنت و ثروت زیاد به امور خیریه و مذهبی توجه خاص دارند و نام بازار و بازاریان را به عنوان سردمداران امور خیر و دینی یدک میکشند.
عوامل دور شدن برخی بازاریان از صلابت ناب بازاریان قدیم
فصیحی تحریم و تهدیدهای اقتصادی دشمن را یکی از عوامل دور شدن برخی بازاریان از صلابت ناب بازاریان قدیمی برشمرد و گفت: تحریمها مشکلات اقتصادی را به وجود آورده است و برخی افراد به ناچار برای درآمد بیشتر به خرده فروشی اجناس بیکیفیت و با قیمت کمتر اقدام میکنند که همین امر باعث شده اقشار مختلف وارد بازار شده و مشکلاتی را در خصوص از بین رفتن جایگاه واقعی بازار پدید آوردند.
فرمانده بسیج اصناف بازار تهران بیان کرد: متاسفانه برخی میخواهند القا کنند که پیشرفت اقتصادی با یاد خدا و احکام سازگار نبوده و باید به ظلم، گرانفروشی یا کمفروشی و یا فروش اجناس بیکیفیت رویآورد که همین امر باعث از بین رفتن جایگاه واقعی بازار و بازاریان خواهد شد.
بازار تهران قلب تهران و ایران است
فصیحی یادآور شد: ایران به عنوان بزرگترین پایگاه اسلام و تهران پایتخت ایران و بازار تهران قلب تهران و ایران است و ما اگر هر فرهنگی را وارد بازار کنیم نتایج آن را در سراسر کشور خواهیم دید.
احیای فرهنگ ناب محمدی(ص) را باید از بازار شروع کرد
وی گفت: برای اینکه فرهنگ ناب محمدی(ص) را در بین مردم نهادینه کنیم ابتدا باید از بازار و بدنه بازاری شروع کرد و پلهوار این فرهنگ را به سراسر کشور بسط داد.
فرمانده بسیج اصناف بازار تهران تاکید کرد: بازار یکی از محورهای اجتماعی و اقتصادی است که میتواند با ترویج کالای ایرانی، مدیریت قیمتها، کنترل تعداد واحدهای کسب و غیره در پیشرفت اجتماعی، اقتصادی و مقابله با تحریمها ایفای نقش کند.
بازار یک رسانه بزرگ است
وی اظهار کرد: نقش بازار برای فرهنگسازی در عرصه مقابله با تهاجم فرهنگی و مشکلاتی که دشمنان اسلام بهوجود آوردهاند از نقش رسانه کمتر نیست و بازار یک رسانه بزرگ است.
فصیحی بر حضور بسیج اصناف برای ترویج کالای ایرانی و بهبود اشتغال تاکید و گفت: اصناف تلاش بیشتری کنند تا با استفاده از آموزههای دینی باز دیانت پاک بازار به بازاریان برگشته و همان اعتماد و سربلندی دوباره احیا شود.