برپایی نمایشگاه دستاوردهای قرآنی در حاشیه نشست دوسالانه سازمان دارالقرآن
کد خبر: 1395957
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲

برپایی نمایشگاه دستاوردهای قرآنی در حاشیه نشست دوسالانه سازمان دارالقرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: همزمان با برگزاری نشست دوسالانه سازمان دارالقرآن‌الکریم در استان قم، نمایشگاهی از دستاوردهای موسسات قرآنی ـ مردمی نیز برپا می‌شود.

حسین بهبودی، مدیر امور موسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اظهار کرد: نشست دوسالانه سازمان دارالقرآن از پنجم تا هفتم اردیبهشت‌ماه با حضور کارشناسان قرآنی و مدیران دارالقرآن‌های استان‌ها در قم برگزار می‌شود که در حاشیه برگزاری این نشست، نمایشگاهی از دستاوردهی موسسات قرآنی ـ مردمی نیز برپا خواهد شد.

آشنایی کارشناسان قرآنی با ظرفیت موسسات قرآنی ـ مردمی
مدیر امور موسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن افزود: این نمایشگاه با هدف آشنایی بیش از پیش کارشناسان قرآنی و مدیران دارالقرآن‌های استان‌ها با فعالیت‌ها و ظرفیت‌های موسسات قرآنی ـ مردمی برپا می‌شود تا کارشناسان و مدیران قرآنی که ممکن است با ظرفیت بخش مردمی آشنا نباشند؛ از نزدیک در جریان فعالیت‌های قرآنی بخش مردمی قرار گیرند.
وی ادامه داد: به دلیل محدودیت‌های مختلفی که وجود دارد، فعالیت‌های قرآنی ـ مردمی ما در همه جای کشور به طور یکسان پراکنده نشده است، به طور مثال؛ ممکن است در یک شهرستان کوچک یک تشکل قرآنی ـ مردمی داشته باشیم که چندان مورد توجه نباشد و از طریق برپایی این نمایشگاه، این امکان فراهم می‌شود تا کارشناسان قرآنی ما با مراکز مختلف آشنا شده و هدایت‌های لازم را داشته باشند؛ در صورتی که کارشناسان قرآنی با فعالیت بخش‌های مردمی آشنا نباشند، نمی‌توانند هدایت‌های لازم را داشته باشند.

ارائه محصولات جدید سازمان دارالقرآن در نشست دوسالانه
بهبودی یادآور شد: همچنین در این نمایشگاه که در حاشیه برپایی نشست دوسالانه سازمان دارالقرآن برپا می‌شود، محصولات جدید سازمان که طی سال 92 و یک ماهه نخست سال 93 تولید شده‌اند نیز معرفی می‌شود و این محصولات و طرح‌ها در اختیار کارشناسان قرآنی قرار می‌گیرد تا در سال جاری از سوی استان‌ها اجرایی شود.
وی در پایان افزود: در نشست دوسالانه سازمان دارالقرآن حدود 250 نفر از کارشناسان قرآنی و مسئولان دارالقرآن‌ها گردهم آمده و مدیر و معاونان سازمان دارالقرآن به تشریح اهداف و برنامه‌های سال 93 می‌پردازند.
یادآور می‌شود، مراسم افتتاحیه نشست دوسالانه سازمان دارالقرآن الکریم شنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه خواهد بود که پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، این نشست طی روزهای ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

captcha