اعجاز علمی قرآن؛ زمینه‌ساز جذب دانشمندان و محققان به دین اسلام
کد خبر: 1396647
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰

اعجاز علمی قرآن؛ زمینه‌ساز جذب دانشمندان و محققان به دین اسلام

گروه فعالیت‌های قرآنی: محقق قرآنی با اشاره به اینکه در حال حاضر در دنیا در هر 10 الی 15 دقیقه یک نفر به دین مبین اسلام مشرف می‌شود، اظهار کرد: دانشمندان و صاحب‌نظران محقق در زمینه قرآن نیز با دیدن اعجاز علمی این کتاب آسمانی با آغوش باز به دین اسلام می‌گروند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، بزران محمدی، یکی از اساتید دانشگاه کردستان 28 فروردین در همایش استانی «قرآن، رووناکی ژیان» که در دبیرستان دخترانه فرزانگان ناحیه 2 سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به همه رشته‌ها و گرایش‌هایی که انسان‌ها در دانشگاه‌ها فرا می‌گیرند، اشاره کرده است.
وی با اشاره به اینکه کتاب قرآن، یکی از علمی‌ترین کتبی است که بر بشریت نازل شده است، افزود: اعجاز علمی قرآن انسان را به شگفتی وا می‌دارد؛ قرآن کریم کتابی است که برای همه دوران‌ها آمده است و مختص به مقطع زمانی خاصی نیست.
محمدی عنوان کرد: به زعم بعضی از افراد کتابی که در 1400 سال پیش نازل شده نمی‌تواند در رابطه با علم و پیشرفت سخنی داشته باشد، اما خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیا، زمینه‌های اعجاز علمی قرآن بیشتر پدیدار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در دنیا در هر 10 الی 15 دقیقه یک نفر به دین مبین اسلام مشرف می‌شود، اعلام کرد: دانشمندان و صاحب‌نظران محقق در قرآن نیز با دیدن اعجاز علمی آن با آغوش باز به دین اسلام می‌گروند.
این محقق قرآنی در ادامه با اشاره به اینکه تحقیقاتی را در رابطه با اعجاز علمی قرآن در رشته فیریک انجام داده است، افزود: علاوه بر اینکه در رشته فیریک اعجاز بسیار زیادی در قرآن کریم وجود دارد، در سایر رشته‌ها نیز از جمله زیست‌شناسی، شیمی، ریاضی، نجوم، پزشکی و ... به موارد متعددی اشاره شده است.
محمدی بیان کرد: تصمیم گرفتم کتابچه‌ای را با عنوان «اعجاز علمی قرآن در عصر تکنولوژی و پیشرفت» به صورت رایگان میان مردم توزیع کنم که بسیار مورد توجه قرار گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین در پوستری خلاصه‌ای از اعجاز علمی قرآن را چاپ کردیم و در دانشگاه‌ها و مدارس استان توزیع کرده‌ایم.
این استاد دانشگاه کردستان در پایان یادآور شد: بنا داریم کتابچه رنگی و مصوری از اعجاز علمی قرآن را به صورت مفصل چاپ کنیم که اگر منابع مالی آن تأمین شود، به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

captcha