از پیشنهاد تنفیذ اختیار اعطای مجوز به برخی گروه‌ها تا ارائه ترجمه تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی
کد خبر: 1398807
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
پاتوق خبر؛

از پیشنهاد تنفیذ اختیار اعطای مجوز به برخی گروه‌ها تا ارائه ترجمه تفسیری آیت‌الله جوادی‌آملی

گروه ادب: برپایی اولین جلسه هیئت نظارت بر کتاب وزارت ارشاد پس از سه سال با پیشنهاد وزیر ارشاد برای تنفیذ اختیار اعطای مجوز به برخی گروه‌ها و ارائه نخستین جلد ترجمه تفسیری آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی در صدر اخبار هفته جاری در حوزه کتاب و ادبیات بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هر چه به برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نزدیک‌تر می‌شویم، شور و شوق ناشران، مؤلفان و مخاطبان روزافزون می‌شود. از سویی اولین جلسه هیئت نظارت بر کتاب وزارت ارشاد پس از سه سال برگزار شد. در ادامه به بررسی اهّم اتفاقات کتاب و ادبیات در هفته‌ای که به روز‌های پایانی آن نزدیک می‌‌شویم می‌پردازیم.
ارائه منتخب قرآن‌های نفیس آستان قدس رضوی در نمایشگاه کتاب 
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از ارائه منتخب قرآن‌های نفیس شامل مجموعه شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.
قرآن با اعراب‌گذاری هندی آماده انتشار شد/ توزیع رایگان فایل قرآن «نیریزی» میان ناشران 
قائم‌مقام مرکز طبع و نشر قرآن کریم از طی مراحل نهایی آماده‌سازی قرآن با اعراب‌گذاری هندی خبر داد و اظهار کرد: این مرکز، قرآن کریم با خط نیریزی را نیز اصلاح و آماده کرده است که هر ناشری می‌تواند فایل آن را به صورت رایگان تهیه کند.
اجرای طرح «نذر کتاب» به شرط تأیید نهایی/ شعرخوانی برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب 
مدیر مسئول انتشارات هزاره ققنوس از احتمال اجرای طرح «نذر کتاب» به شرط تأیید نهایی در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آئین شعر‌خوانی برگزار می‌شود.
ارتباط میان مخاطب و اثر از ویژگی‌ آثار مؤذنی است/ رمان دوازدهم هم فرم دارد و هم محتوا 
آئین رونمایی از رمان «دوازدهم» اثر علی مؤذنی، عصر سه‌شنبه، دوم اردیبهشت در محل بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان برگزار شد.
3 خرداد؛ اختتامیه دومین جشنواره ادبی سوره‌های قرآن کریم 
معاون فعالیت‌های قرآنی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان ایران از برگزاری مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ملی ادبی سوره‌های قرآن کریم دانشجویان ایران در سوم خرداد خبر داد.
«آه با شین» بر خلاف سایر آثار داستانی انقلاب اسلامی، تکراری نیست
در آئین رونمایی از دومین رمان از سه‌گانه محمدکاظم مزینانی، یک نویسنده با بیان اینکه بسیاری از آثار در حوزه داستان انقلاب اسلامی دچار نوعی تکرار و کلیشه می‌شوند، اظهار کرد: مزینانی در «آه با شین» هیچ گاه دچار تکرار نشده است.
تنفیذ اختیار اعطای مجوز به برخی گروه‌ها
نخستین جلسه هیئت نظارت بر اجرای ضوابط نشر کتاب بزرگسال و کتاب کودک و نوجوان، پس از سه سال تعطیلی، اول اردیبهشت با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد.
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: ما برای اینکه کار را سبک کنیم، می‌توانیم برخی از مجوز‌ها را به ناشران و برخی گروه‌های دیگر تنفیذ کنیم. برخی ناشران، پژوهشکده‌ها و اشخاص از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون فعال بوده‌‌اند و در این مدت هیچ‌گونه تخلفی از آنها سر نزده است.
ارائه نخستین جلد ترجمه تفسیری آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی در نمایشگاه کتاب
مدیر انتشارات بین‌المللی اسراء از انتشار نخستین جلد ترجمه تفسیری قرآن آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: رساله عملیه معظم‌له نیز تا شهریورماه منتشر می‌شود.
آغاز تدوین دانشنامه فرهنگ در کتابخانه ملی
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی از آغاز تدوین دانشنامه فرهنگ در سازمان اسناد و کتابخانه ملی خبر داد و گفت: پنج اثر برای ثبت در حافظه جهانی معرفی شده‌اند.
دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب تشکیل می‌شود
نشست هم‌اندیشی دبیران و خبرنگاران فرهنگی رسانه‌های مکتوب و الکترونیک با حضور معاون امور فرهنگی وزارت ارشاد برگزار و در آن از تشکیل دبیرخانه دائمی این نمایشگاه خبر داده شد.

captcha