موفقیت؛ هم افق شدن با مفاهیم الهی/ معناهای زندگی را براساس باورهای دینی شکل دهیم
کد خبر: 1405347
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
اقبالی نسب تصریح کرد:

موفقیت؛ هم افق شدن با مفاهیم الهی/ معناهای زندگی را براساس باورهای دینی شکل دهیم

گروه اجتماعی: یک مشاور دینی موفقیت را هم افق شدن با مفاهیم الهی دانست و گفت: تفسیرهای ما از زندگی عموما غیردینی و غیراصولی است و همین امر باعث می‌شود معناهای اشتباهی را در ذهن خود بپرورانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سمینار آموزشی مهندسی تحول در زندگی، 20 اردیبهشت‌ماه جاری، از ساعت 13:30 تا 15 با حضور حسین اقبالی‌نسب، کارشناس و مشاور دینی و جمعی از علا‌قه‌مندان در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

اقبالی نسب در ابتدای این نشست از حاضران در جلسه خواست تا درصد رضایتمندی و نارضایتی خود از زندگی را مشخص کنند و گفت: فردی که نارضایتی و رضایتمندی وی نمی‌تواند مکمل هم برای رسیدن به نقطه 100درصد باشد و یا بیش از 20 درصد با این مکمل فاصله دارد، باید بداند که نسبت به زندگی دید اشتباهی دارد. انسان خوش بین کسی است که در زندگی مشکل دارد اما با زندگی مشکل ندارد اما انسان بدبین با زندگی و در زندگی با مشکل مواجه است.

وی در ادامه از حاضران خواست تا فردی که دارای شهرت، ثروت و زیبایی است را در نظر بگیرند و درصد خوشبختی وی از زندگی را مشخص کنند.

شهرت، زیبایی و ثروت؛ 7 درصد احساس رضایت زندگی باشد

وی با بیان اینکه شهرت، زیبایی و ثروت باید هفت درصد از احساس رضایت زندگی را تشکیل دهند، گفت: سهم عمده‌ای از رضایتمندی ما از زندگی به روابط عاطفی و انسانی باز می‌گردد، در واقع روابط انسانی نقش پررنگی در احساس رضایت ما دارند.

وی در ادامه از جمله مؤلفه‌هایی که سبب احساس رضایت در زندگی می‌شود را قدردانی برشمرد و گفت: تمرکز ما نباید بر امور منفی باشد. برخی با مشاهده جوانب مختلف زندگی تنها تمرکز خود را بر روی نقاط منفی قرار می‌دهند، هر چند این امور در مقایسه با نقاط مثبت زندگیشان بسیار کم رنگ باشد.

ضرورت توجه به معناهای زندگیمان

اقبالی نسب در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به معناها در ذهن افراد تأکید و تصریح کرد: برخی افراد در نظام معنایی خود به مفاهیم کوچک بهایی بسیار می‌دهند که این امری اشتباه است. تفسیرهای ما از زندگی عموما غیردینی و غیراصولی است و همین امر باعث می‌شود معناهای اشتباهی را در ذهن خود بپرورانیم.

توقع داشتن متفاوت از انتظار داشتن است

این مشاور دینی توقع داشتن را متفاوت از انتظار داشتن دانست و گفت: ما نمی‌توانیم انتظار برخی رفتارها را از دیگران داشته باشیم اما نباید نسبت به انجام آن‌ها از سوی دیگران متوقع باشیم. انسان‌ها نیاز به مفاهیم اساسی همچون آرامش، موفقیت، خوشبختی و نعمت در زندگی دارند ولی باید نسبت به این امور شناخت صحیح داشته باشند.

وی ادامه داد: به طور مثال عموم مردم آرامش را همسان با آسایش می‌دانند در صورتی که آسایش، نداشتن تنش و آرامش یعنی معناهایی که مشکلات زندگی را تبیین کنند.

انسان موفق متوکل است

وی موفقیت را هم افق شدن با مفاهیم و قوانین الهی دانست و گفت: انسان موفق متوکل است و دست حمایت خداوند را در زندگی احساس می‌کند. انسان‌ها باید خودگویی واقعی داشته و به اندازه توانایی‌های خود از خودشان انتظار داشته باشند.

گزارش تصویری نشست را اینجا ببینید!

captcha