کد خبر: 1408927
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
احمدی‌فرد عنوان کرد:

آموزش قرآن همراه با پرورش مهارت‌ در دارالقرآن زنجان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر مهد و پیش‌دبستانی اطهر مؤسسه دارالقرآن الکریم زنجان، گفت: این دارالقرآن با راه‌اندازی مهد قرآن اطهر، اقدام به ارائه تعالیم قرآنی ویژه نونهالان، همراه با پرورش مهارت‌های خلاقانه آنان می‌کند.

ملیحه احمدی‌فرد، مدیر مهد و پیش‌دبستانی اطهر مؤسسه دارالقرآن الکریم زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با آموزش قرآن ویژه نونهالان، گفت: دارالقرآن زنجان با راه‌اندازی مهد قرآن اطهر، اقدام به ارائه تعالیم قرآن ویژه نونهالان همراه با پرورش مهارت‌های خلاقانه با توجه به نیازهای اجتماعی و معنوی خردسالان کرده است. این مرکز با ارائه آموزه‌‌های متنوع همراه با طرح درس‌های استاندارد که توسط مربیانی مجرب و پرتحرک در محیطی صمیمی تدریس می‌شود، موجب پرورش توانایی‌ها و شکوفایی استعدادهای نوآموزان در آینده خواهد شد.

وی اظهار کرد: ایجاد محیطی سالم و مطلوب همچون کانون گرم خانواده برای تعلیم و تربیت صحیح کودکان، هدف نهایی مهد و پیش‌دبستانی اطهر مؤسسه دارالقرآن الکریم زنجان است.

مدیر مهد و پیش‌دبستانی اطهر زنجان بیان کرد: مهمترین ویژگی مهد و پیش‌دبستانی اطهر مؤسسه دارالقرآن الکریم زنجان، نظام آموزشی مدون، منحصر به فرد و منابع آموزشی تخصصی آن است.

وی افزود: در تهیه محتوای آموزشی این دوره، سعی شده است به تمامی جنبه‌های رشدی کودکان توجه شود و با توجه به جنبه‌های مهارتی، آموزه‌های پیش‌بینی شده، هیچ کدام از نیازهای کودکان در حال حاضر و آینده نادیده نماند.

مدیر مهد و پیش‌دبستانی اطهر مؤسسه دارالقرآن الکریم زنجان عنوان کرد: مربیان و کمک‌مربیان به‌صورت مستمر مورد ارزشیابی قرار گرفته و توسط رابطان و ناظران آموزشی راهنمایی و هدایت می‌شوند.

وی افزود: مهد و پیش‌دبستانی اطهر مؤسسه دارالقرآن الکریم زنجان با امکانات آموزشی، تبدیل به یکی از بزرگترین مراکز خدمات آموزشی شده و برای آموزش کودکان 3 تا 6 سال با رویکرد دینی راه‌اندازی شده است.

احمدی‌فرد در رابطه با برنامه‌های آموزشی مهد و پیش‌دبستانی اطهر مؤسسه دارالقرآن الکریم زنجان برای نوآموزان گفت: «مشاوره‌های گروهی و انفرادی مادر و کودک»، رشد و نمو جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی  و عاطفی کودک در کنار آن پرورش مهارت‌های خلاقانه، اعتماد به نفس و نوآموزی از مهم‌ترین جنبه‌های تعلیم و تربیت در سنین 3 تا 6 سالگی است که کوتاهی در این زمینه‌ها موجب بروز ناهنجاری‌های رفتاری و آموزشی می‌شود، زیرا 90 درصد توانایی‌های افراد، نتیجه تعلیم و تربیت صحیح در دوران کودکی است.

وی ادامه داد: به همین منظور مشاوره‌های گروهی و انفرادی مادر و کودک که پیامد این مورد، احترام متقابل، مشارکت در امور اجتماعی، وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری است که در این زمینه از مجرب‌ترین کارشناسان نظام روان‌شناسی استفاده شده است و تست‌های دوره‌ای تربیتی و سلامت که روشی بسیار مناسب برای جلوگیری از هرگونه اختلالات روانی و جسمانی در کودکان بوده از آنها گرفته می‌شود.

مدیر مهد و پیش‌دبستانی اطهر مؤسسه دارالقرآن الکریم زنجان درباره «طرح درس‌های ویژه و علمی» بیان کرد: کتاب‌هایی با عنوان «مفاهیم علوم» در جهت رشد تفکر انتقادی، «مفاهیم ریاضی» که زمینه‌ساز مهارت حل مسأله و درک مفهوم مقایسه و مقدار در ذهن کودک است، «هنر» که فرصت‌هایی برای نوآوری، تخیل و اکتشاف را فراهم می‌کند و با تمرین و تکرار، منتج به زیباشناسی و خلاقیت اصولی می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیگر طرح‌ درس‌ها در این مرکز می‌توان به آموزش «مفاهیم دینی و قرآنی» که رنگ و بویی متفاوت به نهاد کودکان می‌بخشد، اشاره کرد که خودشناسی، صداقت، وظیفه‌شناسی، وفای به عهد و ... از اثرات مثبت این آموزه‌ها بوده و بازدارندگی این آموزش‌ها از رذایل اخلاقی همچون پوچ‌گرایی، تجمل‌گرایی ، زیاده‌خواهی، بدقولی، دروغ‌گویی و ... در مراحل رشد و نمو کودکان اثبات شده است.

captcha