حمله مجدد گروه راستگرای افراطی به مسجد لندن
کد خبر: 1409243
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

حمله مجدد گروه راستگرای افراطی به مسجد لندن

گروه بین‌الملل: مسجد شرق لندن برای دومین بار طی چند روز گذشته هدف حمله گروه راستگرای افراطی «اول بریتانیا» قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «On Islam»، این گروه اسلام‌ستیز با حمله به مسجد شرق لندن، ضمن پخش جزوه‌های ضداسلامی، به سرعت سوار بر خودروهای خود شده و متواری شدند.
مسجد شرق لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز دوباره گروه مسلمان‌ستیز اول بریتانیا به این مسجد آمدند. آن‌ها پس از اینکه افسر پلیس منطقه آن‌ها را دید، به سرعت فرار کردند.
در این بیانیه آمده است: حمله نخست گروه اول بریتانیا که به اشتباه خود را «گشت مسیحی» می‌نامند، نیز با فرار سریع آنان از محل پایان یافت. البته درهای مسجد به روی عموم مردم باز است و با تعیین وقت قبلی همه می‌توانند از سراسر مسجد بازدید داشته باشند.
گروه اول بریتانیا، یکی از شاخه‌های حزب ملی بریتانیا است. این حزب راستگرای افراطی در انتخابات داخلی انگلیس و اتحادیه اروپا که به‌زودی برگزار می‌شوند، شرکت دارد و همگام و هماهنگ با سایر احزاب راست افراطی در اروپا با گسترش فعالیت‌های ضداسلامی سعی می‌کند تا رأی بیشتری را برای خود جمع کند.
گروه اول بریتانیا که پیش‌تر مساجد گلاسکو و بردفورد را نیز هدف حملات خود قرار داده، عنوان می‌کند که این حملات بخشی از کمپین «جنگ صلیبی مسیحی» علیه اسلام است.
این گروه افراط‌گرا همچنین عنوان کرده که به‌زودی مساجد سایر مناطق انگلیس نیز هدف حمله قرار خواهند گرفت.
گروه «اول بریتانیا» یک گروه افراط‌گرای محافظه‌کار متشکل از مسیحیان پروتستان است که ریشه‌های آنان به شمال ایرلند و اسکاتلند، جایی که تنش‌های شدید فرقه‌ای میان پروتستان‌ها و کاتولیک‌ها وجود دارد، باز می‌گردد.
تاکنون هیچ‌یک از مهاجمان از سوی پلیس انگلیس دستگیر نشده‌اند.

captcha