زیاده‌خواهی سران مذاکره‌کننده، عامل بی‌نتیجه ماندن روند مذاکرات است
کد خبر: 1409415
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

زیاده‌خواهی سران مذاکره‌کننده، عامل بی‌نتیجه ماندن روند مذاکرات است

گروه سیاسی: مدیر مسئول هفته‌نامه شمس استان مرکزی با تأکید بر اینکه یکی از دلایل عدم توافق نهایی روند مذاکرات زیاده‌خواهی سران مذاکره‌کننده به‌ویژه آمریکاست، افزود: گروه 1+5 توافق هسته‌ای را مشروط به توافق در سایر زمینه‌ها از جمله حقوق بشر و آزادی زندانیان سیاسی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ابوالفضل فخرالاسلام، مدیر مسئول هفته‌نامه شمس استان مرکزی امروز، 31 اردیبهشت در نشست آگاه‌سازی سیاسی که در مرکز فرماندهی آموزش‌های پدافند هوایی اراک برگزار شد، به تبیین مسائل سیاسی روز پرداخت و افزود: دشمن تمام توان خو را به کار گرفته است تا نیروهای  مسلح را از مسیر اصلی خود که همان گام برداشتن در مسیر ولایت است، منحرف کند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش بصیرت نیروهای مسلح در این راستا افزود: در حال حاضر مذاکرات ژنو و فعالیت فرقه‌های ظاله‌ای چون‌ تکفیری‌ها از مسائل مهم و حساس جامعه است؛ به‌ویژه وهابیت و بهایی‌ها می‌توانند برای جوانان بسیار خطرآفرین باشند؛ لذا باید هوشیاری و بصیرت خو‌د را در این راستا افزیش دهیم.

فخرالاسلام با بیان برخی عقاید وهابی‌ها، ادامه داد: بنیانگذار این فرقه شخصی به نام محمد‌بن عبدالوهاب بوده که از حکومت طالبان در افغانستان الگو گرفته است و توانسته با حمایت‌‌های مادی فراوان کشورهای غربی و عربی افراد بسیاری را جذب کند و از آن‌ها در راه اهداف فرقه سود ببرد.

مدیر مسئول هفته نامه شمس استان در ادامه سخنان خود، تشریح کرد: وهابیان با هرگونه تفکری که مخالف اهداف و اندیشه آنها باشد به‌ویژه تفکر شیعی به‌شدت مقابله می‌کنند و به همین دلیل است که شیعیان را عامل اصلی انحراف در قرآن و احکام الهی می‌دانند.

وی درباره مذاکرات اخیر ژنو‌ اظهار کرد: ما در گذشته امتیازات فروانی به غربی‌ها داده‌ایم و به‌دنبال آن فعالیت‌های هسته‌ای ایران به‌طور کامل تعطیل شد؛ اما در دولت قبلی و با دستور مقام معظم رهبری این فعالیت‌ها از سر گرفته شد و توانستیم تعداد سانتریفیوژها را به عدد 19 هزار برسانیم.

این مقام مسئول توافق‌نامه اخیر را حاوی نکات مثبت و منفی ارزیابی کرد و افزود: تحریم‌هایی که غربی‌ها در نتیجه مذاکرات، از ایران  برداشته‌اند در عمل تأثیری در روند اقتصادی ایران نداشته است و ما همچنان در وضعیت اقتصادی مشابه تحریم‌ها به‌سر می‌بریم.

فخرالاسلام با تأکید بر اینکه یکی از دلایل عدم توافق نهایی زیاده‌خواهی سران مذاکره‌کننده به ویژه آمریکاست، افزود: گروه 1+5 توافق هسته‌ای را مشروط به توافق در سایر زمینه‌ها از جمله حقوق بشر و آزادی زندانیان سیاسی می‌داند.

این مقام مسئول در پایان، عبور از خط قرمزهای ایران توسط گروه مذاکره‌کننده را یکی دیگر از دلایل عدم توافق نهایی دانست و تأکید کرد: راه‌حل دستیابی به توافق جامع، در توجه هر دو طرف به منافع مشترک است.

captcha