بقعه امامزاده سیدعباس سیروان بازسازی می‌شود
کد خبر: 1415778
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸

بقعه امامزاده سیدعباس سیروان بازسازی می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف ایلام از تخریب و بازسازی ساختمان بقعه متبرکه امام‌زاده سیدعباس در شهرستان سیروان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام امروز، 19 خرداد در جریان بازدید از بقعه متبرکه امامزاده سیدعباس شهرستان سیروان، اظهار کرد: ساختمان قدیمی و فرسوده این بقعه متبرکه در آینده نزدیک تخریب و بازسازی می‌شود.

وی گفت: برای اجرای مرحله اول این عملیات عمرانی شامل تخریب، خاک‌برداری، اجرای فونداسیون، ستون و سقف بقعه اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل نذورات بقعه و اعتبارات تملک سرمایه‌ای اختصاص یافته و همچنین ساخت ایوان ورودی این بقعه با اعتبار 72 ملیون ریال از برنامه‌های مصوب سال 93 در این بقعه است.

مدیرکل اوقاف ایلام با بیان اینکه ساختمان جدید این بقعه با زیربنای 600 مترمربع با معماری اسلامی طراحی شده است، افزود: مرحله نخست این طرح تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد و در صورت تأمین اعتبار بلافاصله مرحله نازک‌کاری بقعه، نصب گنبد و گلدسته‌ها اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند با بیان اینکه برای تکمیل این طرح اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال مورد نیاز است، گفت: با تأمین اعتبارات، این بقعه سال 95 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. با توجه به کمبود اعتبارات و درآمد بقعه مذکور نیازمند توجه و حمایت‌های مالی مسئولان و سهیم شدن مردم خیر و خداجو برای بازسازی این بقعه هستیم.

وی اظهار کرد: بقعه امامزاده سیدعباس شهرستان سیروان از بقاع متبرکه شاخص استان است که در ایام و مناسبت‌های مختلف، پذیرای زائران از نقاط مختلف است و می‌طلبد برای اجرای مطلوب برنامه‌ها و رفاه حال زوار امکانات مناسب را در این بقعه فراهم کنیم.

captcha