به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، به نقل از ادارهکل روابط عمومی و اطلاعرسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان در این نشست خطاب به مبلغین اعزامی به مراکز دینی و فرهنگی ایرانی در خارج از کشور گفت: بدانید که ایرانیان در خارج از کشور نیازمند سخنرانیهای تبلیغی شما هستند. کسانی که در خارج از کشور هستند و خود ماه مبارک رمضان، آنها را آماده شنیدن سخنان مبلغ کرده است، تنها انتظار موعظه دارند و به دنبال مطالب سنگین علمی و فلسفی نیستند.
ابراهیمیترکمان همچنین دربارهی امر تبلیغ گفت: بهتر است فضای تبلیغ را خودمان نیز ایجاد کنیم و به دنبال راهها و خلاقیتهای جدید برای جذب مخاطب باشیم.
همچنین حجتالاسلام ساداتکیایی، رئیس مرکز بینالمللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی اظهار کرد: مخاطبان ایرانی شما در تمام دنیا باید احساس کند که سخنران تنها انگیزه دینی دارد و با خلوص نیت، مطالب را بیان میکند.
ساداتکیایی همچنین بر استمرار ارتباطگیری بین روحانی و مخاطب تأکید کرد و گفت: ارتباطهای خودتان با ایرانیان خارج از کشور را محدود به یکی دو ساعت سخنرانی نکنید و و آن را افزایش دهید.
رئیس مرکز بینالمللی تبلیغ، منبر را یک رسانه سنتی و مهم برشمرد و گفت: جذب و گیرایی که منبر دارد روشهای رسانهای دیگر کمتر دارند. در منبر ارتباط دوسویه و رودرو برقرار میشود اما در فضاهای مجازی و سایر رسانهها این گونه نیست.