کد خبر: 1426846
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

رسانه با تولیدات فاخر فلسفه وجوبی دستورات دینی را برای جوانان تبیین کند

گروه اجتماعی: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی دینی در جامعه، گفت: رسانه باید با تولید آثار فاخر و محتوایی ماهیت و فلسفه وجوبی احکام و دستورات دینی برای نسل امروز تبیین کند.

اسماعیل خیری، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: روزه بخشی از کردارهای دینی توصیه شده در ادیان توحیدی است که تنها به معنای پرهیز از خوردن و یا آشامیدن نیست بلکه فلسفه اصلی آن تقویت تقوا و دوری از گناه و معصیت است.

وی با بیان اینکه روزه برای معتقدان و پیروان ادیان توحیدی از جمله اسلام به‌عنوان وسیله ای برای تقرب به خداوند و پالایش نفس برای درک امور معنوی است، افزود: کلمه رمضان از ریشه رمض گرفته شده که به‌معنای سوزاندن است پس اگر به‌صورت کلی این کلمه تفسیر شود یعنی این ماه مبارک بهترین فرصت برای سوزاندن گناهان است.

خیری یکی از عوامل روزه‌خواری را پی نبردن افراد به‌معنای وجودی روزه و رمضان خواند و بیان کرد: بسیاری از افرادی که روزه گرفتن را برای خود مشکلی بزرگ تصور می‌کنند و با ادعاها و بهانه‌های دروغین از فرامین خداوند سرپیچی می‌کنند، هنوز به‌معنای وجودی روزه پی نبرده‌اند و باید در این راستا فرهنگ‌سازی‌های مناسبی انجام شود.

وی نقش رسانه‌ها و جراید را در فرهنگ‌سازی امور دینی ـ ارزشی بسیار مؤثر دانست و گفت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در این زمینه در جامعه ایفا می‌کنند چرا‌که اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم رسالت اصلی این گروه‌های فرهنگی است و باید در این راستا تلاش‌های بسیاری انجام شود تا بتوان نتایج مطلوبی در این زمینه گرفت‌.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: اجرای طرح پاسخگویی علما و روحانیان به مسائل شرعی در مناطق پر رفت و آمد شهر بسیار موثر است و اینگونه برنامه‌ها نباید فقط به ماه مبارک رمضان محدود شود.

captcha