کد خبر: 1430406
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷
تا پایان سال جاری انجام می‌شود؛

ارائه سه خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران توسط دفاتر پیشخوان دولت

گروه جهاد و حماسه: رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران، روند واگذاری ارائه خدمات بنیاد به دفاتر پیشخوان دولت را تشریح کرد و گفت: سه خدمت بنیاد توسط دفاتر پیشخوان دولت از سال جاری ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران، روند واگذاری ارائه خدمات بنیاد به دفاتر پیشخوان دولت را تشریح کرد و گفت: سه خدمت بنیاد توسط دفاتر پیشخوان دولت از سال جاری ارائه می‌شود.
غلام‌اصغر خدابخش‌زاده در رابطه با روند واگذاری ارائه خدمت بنیاد به دفاتر پیشخوان دولتی، اظهار کرد: بنیاد پس از بررسی خدمات قابل واگذاری به این دفاتر از طریق استان‌ها و ادارات کل تخصصی در ستاد برای سال جاری، واگذاری سه خدمت را مورد نظر قرار داده است.
وی با اشاره به اینکه نوسازی و ایجاد تحول در نظام اداری متناسب با پیشرفت‌های تکنولوژیکی در راستای تحقق خواسته‌های جامعه همیشه از دغدغه‌های مسئولان بوده است، افزود: 10 برنامه تحول در نظام اداری که نشئت گرفته از متن سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری، سند چشم‌انداز، لایحه برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و در چهارچوب سیاست‌های کلی دولت خدمتگزار است، بر آن است تا با توانمندسازی دستگاه‌های اجرایی کشور و تربیت مدیران و کارشناسان کارآمد و تحول‌آفرین، طرحی نو دراندازد و در پیشرفت و توسعه یکپارچه کشور نقش مؤثرتری را ایفا کند.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران اولین برنامه استقرار دولت الکترونیک را ماده 38 و 40 قانون مدیریت خدمات کشوری عنوان کرد و گفت: در زیر برنامه‌های این طرح (بند 8-1) راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک در سطح بخش، شهرستان و استان پیش‌بینی شده است و همه سازمان‌های دولتی و نهادها موظف شده‌اند تا سال 1387 خدمات قابل واگذاری خود را به این دفاتر ارجاع دهند.
خدابخش‌زاده با اشاره به اینکه ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان موجب تسهیل در امر خدمت‌رسانی به مردم و کاهش تصدی‌ها توسط دولت بوده است، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از سال 1392 پس از تصویب شورای برنامه‌ریزی و تحول اداری بنیاد در این جهت گام برداشته و واگذاری سه خدمت «دریافت درخواست اشتغال»، «دریافت درخواست صدور کارت ایثارگری» و «دریافت درخواست پذیرش ایثارگری» را مورد نظر قرار داده است.
وی ادامه داد: تمهیدات لازم در این باره و با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و کانون سراسری دفاتر پیشخوان دولت اندیشیده و مقرر شده است که با توجه به لزوم دقت در نحوه خدمت‌رسانی به ایثارگران، حفظ جایگاه و حرمت و تکریم ویژه آنان کاملاً مورد توجه این دفاتر قرار گیرد.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: اجرا و عملیاتی کردن برنامه‌ها، نیاز به عزم، اراده، مشارکت و همکاری همه مدیران و کارکنان دست‌اندرکار بنیاد دارد که امیدوارم همراهی آنان موجب استقرار برنامه‌های تحولی شود و شاهد شکوفایی بیشتر در امر خدمت‌رسانی به ایثارگران باشیم.

captcha