کد خبر: 1430997
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
کفاش خواستار شد:

ورود بخش خصوصی به تولید محتوای غنی در فضای مجازی

گروه فضای مجازی: معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش خواستار ورود بخش خصوصی به تولید محتوای غنی برای دانش‌آموزان شد و گفت: آماده همکار ی و حمایت هستیم چرا که بخش دولتی به تنهایی نمی‌تواند در این جذابیت آفرینی موفق عمل کند.

حمیدرضا کفاش، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تببین نحوه عملکرد این معاونت در زمینه تولید محتوا در فضای مجازی ویژه دانش‌آموزان پرداخت و اظهار کرد: ورودی دانش‌آموزان در مدرسه به جهان مجازی و دسترسی آنان به مطالب درسی، فیلم، تالار گفت‌وگو و .. از طریق درگاه‌های رشد امکان پذیر شده است.

مذاکره برای ورود IPTV به مدارس

وی از مذاکرات وزارت آموزش و پرورش با صدا و سیمای جمهوری اسلامی به منظور استفاده مدارس از منابع اطلاعتی قابل قبول و کنترل شده از طریق IP TV خبر داد.

کفاش به ایجاد شبکه اجتماعی دانش‌آموزان اشاره و عنوان کرد: نزدیک به یک میلیون دانش‌آموز در مسابقات مختلف برگزیده شده‌اند و جزو پیشتازان و فرزانگان هستند. با راه‌اندازی شبکه اجتماعی دانش‌آموزان از محل بودجه کیفیت بخشی به فعالیت‌ها در اولین مرحله این قشر از دانش‌آموزان از این شبکه اجتماعی و مجازی بهره‌مند و در تولید محتوای آن سهمیم می‌شوند.

تولید محتوای فضای مجازی در قیاس با گذشته مطلوب و در برابر هجمه‌های اینترنتی ناکافی

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی این پایگاه‌های مجازی در قیاس با گذشته را مطلوب و در برابر هجمه‌های اینترنتی دشمنان ناکافی ارزیابی و عنوان کرد: سرعت ما در تولید محتوا در فضای مجازی نیز به  نسبت امکاناتی است که در اختیار داریم.

وی ایجاد شورای عالی فضای مجازی را اقدام ارزنده‌ای دانست و گفت: تولیدکنندگان و محتواسازان گرچه در سرعت تولید نتوانسته‌اند با بیگانگان برابری کنند اما اقدامات خوب، ارزنده و پرباری نیز داشته‌اند.

کفاش آنچه نیاز به برنامه‌ریزی دارد را «تقوا» دانست و گفت: سایت‌های اینترنتی مبتذل به دلیل تهی بودن نیازی به کاوش، پژوهش و برنامه‌ریزی جدی ندارند، بدین منظور سرعت بالاتری در تولید دارند اما پایگاه‌های اینترنتی که از سوی جمهوری اسلامی تولید محتوا می‌شود باید طبق برنامه ریزی دقیق و تولید محتوای علمی و اخلاقی باشد بدین جهت زمان بیشتری برای تولید نیاز دارد.

وی تبیان و بنیاد ملی تولید بازی‌های رایانه‌ای را از جمله پایگاه‌هایی دانست که در جذب دانش آموزان موفق عمل کرده‌اند و گفت: مرکز فناوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه‌های مجازی باید در سیاست‌های خود به بخش خصوصی خواستار مشارکت آنان در تولید محتوای فضای مجازی برای دانش‌آموزان شوند.

کفاش در پایان یادآور شد: در صورت تولید محتوای مورد نیاز و فاخز و مورد تأیید آموزش و پرورش از سوی بخش خصوصی از یارانه و زمینه‌های هکاری بهره‌مند می‌شوند تا جریانی به راه افتاد و بخش خصوصی در تولید محتوا مشارکت کند، چرا که بخش دولتی به تنهایی نمی‌تواند در این جذابیت آفرینی موفق عمل کند.

captcha