اجرای طرح نگارش وصیت‌نامه شهدا در ذیل ترجمه قرآن
کد خبر: 1431265
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
رئیس بنیاد شهید اراک خبر داد:

اجرای طرح نگارش وصیت‌نامه شهدا در ذیل ترجمه قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی طرح نگارش وصیت‌‌نامه شهدا در ذیل ترجمه قرآن اجرا می‌شود.

مرتضی انصاری‌فر، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: شهدا در رفتار و کردار خود و نیز در وصایای منتسب به آنها از تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) سخن به‌میان آوردند و با الهام گرفتن از آیات قرآن راه سعادت خود را پیدا کرده و با اتکای به معبود خود، روحیه ایثار و شهادت‌طلبی را در وجود خودشان تقویت کرد.

وی افزود: شهدا به‌عنوان بهترین خلق خدا در نزد پروردگار خود مأوا گرفتند می‌بایست با توجه به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه وصایای شهدا باید مورد مطالعه و بهره‌برداری قرار گیرد و همچنین پیام مقام عظمای ولایت در بیانات اخیر و متعدد خود که فرمودند؛ پیام شهدا را به گوش ملت برسانید.

این مقام مسئول اظهار کرد: به‌منظور گسترش فرهنگ قرآنی و تقویت آن در جامعه در ذیل هر دو صفحه از صفحات زیبای کلام الله مجید این بزرگ‌ترین هدیه الهی برای انسان‌ها و از گرانبهاترین میراث پیامبر اعظم(ص) میان مسلمانان، همراه با ترجمه آیات، فرازی از وصیت‌نامه شهدا را نیز درج کند تا در حین قرائت قرآن کریم  که هر هفته در جوار قبور مطهر شهدا انجام می‌شود.

انصاری‌فر هدف از اجرای این طرح فرهنگی ـ قرآنی را انس هرچه بیشتر مردم با کلام الهی و ترویج فرهنگ قرآنی بین مردم عنوان کرد.

رئیس بنیاد شهید اراک در پایان از مهم‌ترین اهداف طرح را تلاوت حداکثر دو صفحه از قرآن در کنار قبور مطهر در فواصل زمانی کوتاه، ترویج فرهنگ قرآن‌خوانی در گلزار شهدا و هدیه به روح مطهر امام و شهدا و رساندن فراز کوتاهی از وصایای شهدا بیان کرد.

captcha