قدم‌های بزرگ‌تری از صدور بیانیه در دفاع از مردم فلسطین برداشته شود
کد خبر: 1433181
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۶
امام جمعه کرمان:

قدم‌های بزرگ‌تری از صدور بیانیه در دفاع از مردم فلسطین برداشته شود

گروه سیاسی: صدور بیانیه‌های متعدد و راهپیمایی علیه صهیونیست و در دفاع از مردم فلسطین کاری ارزشمند است، اما باید قدم‌های بزرگ‌تر از این برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام سیدیحیی جعفری، امام جمعه کرمان سوم مرداد در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند که صهیونیست باید از صفحه روزگار محو شود و اگر هر مسلمان یک سطل آب به سمت آنها بریزد، صهیونیست‌ها غرق می‌شوند.

وی افزود: اگر حمایت‌های استکبار از جمله آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای عربی از این جنایتکاران نبود، اکنون صهیونیستی در دنیا وجود نداشت. ماجرای فلسطین و به‌ویژه غزه مظلوم همه چیز را برای ما روشن می‌کند، 20 روز از حمله ناجوانمردانه صهیونیست‌ها به غزه می‌گذرد و عده‌ای بی‌گناه و بی‌دفاع و بدون هیچ سلاحی در محاصره کامل جنایتکاران و فرصت‌طلبان هستند.

حجت‌الاسلام جعفری عنوان کرد: کشورهای عربی مانند مصر، اردن و عربستان سعودی در کمال ناجوانمردی در برابر این قتل عالم ساکت نشسته‌اند، چه کسی باید مردم مظلوم فلسطین را یاری کند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: صهیونیست‌های وحشی و گرگ‌صفت به هیچ کس و هیچ چیز رحم نمی‌کنند، مساجد، بیمارستان‌ها، خانه‌های مسکونی را بمباران کرده و به خاک و خون می‌کشند. اما به یاری و توفیق خداوند، مردم مظلوم غزه با دست خالی آنچنان تودهنی به صهیونیست‌ها زدند که آمریکا برای آتش‌بس واسطه شد. با این وجود مردم غزه با آنکه فرزندان و زندگی خود را از دست داده‌اند، حاضر نیستند، آتش‌بس را بی‌قید و شرط قبول کنند.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) گفت: رهبر کبیر انقلاب فرمودند که روز قدس، روز اسلام و مبارزه با مستکبران است و مسلمانان باید تکلیف مستکبران را مشخص کنند. امروز باید برای مسلمانان غزه سلاح، غذا و دارو برسانند، اما هیچ‌کس این کار را انجام نمی‌دهد.

امام جمعه کرمان خطاب به دنیای اسلام و کشورهای عربی اظهار کرد: چگونه این ننگ را تحمل می‌کنید که کودکان و زنان بی‌دفاع غزه زیر حملات نظامی صهیونیست‌ها باشند. صدور بیانیه‌های متعدد و راهپیمایی علیه صهیونیست و در دفاع از مردم فلسطین کاری ارزشمند است، اما باید قدم‌های بزرگ‌تر از این برداشته شود.

حجت‌الاسلام جعفری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز کرمان با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آیت‌الله طالقانی در پنجم مرداد سال 58 نخستین نماز جمعه را به دستور امام خمینی(ره) اقامه کردند و این امر مهم در سراسر کشور گسترش یافت.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نماز جمعه در بیش از 800 شهر در سراسر کشور اسلامی ما اقامه می‌شود و خیل عظیمی از مؤمنان و متدینان در این آیین عبادی ـ سیاسی شرکت می‌کنند.

امام جمعه کرمان معیارهای رسیدن به خوشبختی و کمال را ایمان و عمل صالح در کنار یکدیگر عنوان کرد و گفت: اگر این نکته در کنار بصیرت به‌کار گرفته شود، می‌توان به درجات عالی انسانی دست یافت.

وی اظهار کرد: در تمام دنیا یک نظام اسلامی وجود دارد، حرکت اسلامی آغاز شد، اما مستکبران و استعمارگران اجازه ندادند در سایر نقاط مانند مصر و ... ملت‌ها به هدف اصلی و نهایی خود برسند.

امام جمعه کرمان همچنین از خیران و نیکوکاران درخواست کرد تا برای آغاز فاز دوم مصلای امام علی(ع) شهر کرمان حضور یابند.

captcha