تشرف کاروان شیعیان قطیف عربستان به کربلای ایران
کد خبر: 1435900
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹

تشرف کاروان شیعیان قطیف عربستان به کربلای ایران

خبرنگاران افتخاری/ جواد کریمی: حرم مطهر فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال میزبان کاروان زیارتی شیعیان قطیف عربستان بود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری‌ بین‌المللی قرآن(ایکنا) در کاشان، همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی زائران و گردشگران به مناطق زیارتی و سیاحتی، مشهد اردهال در کاشان خود را آماده پذیرایی و میزبانی از زائران می‌‌کند.

همچنین، حرم مطهر فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال میزبان کاروان زیارتی شیعیان قطیف عربستان به سرپرستی موسوی بود.

این کاروان که درصد زیادی از آنان را بانوان تشکیل می‌دادند صبح روز یکشنبه، 12 مردادماه ضمن تشرف به حرم مطهر و زیارت به دعا و مناجات پرداختند.

همچنین، در ابتدای حضور این کاروان در حرم مطهر، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظمی، معاون فرهنگی آستان مقدس به شرح زندگانی حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) و نحوه دعوت تا شهادت آن حضرت پرداخته و اعضای کاروان نیز از نزدیک با مقام شامخ آن حضرت آشنا شدند.

استان قطیف بزرگترین تهدید برای آل سعود در طوائف سرزمین حجاز است که در ضلع شرقی شبه جزیره حجاز استان احساء قرار گرفته است که حضور جمع کثیری از شیعیان عربستان در شهر قطیف از دیرباز مشکلات عدیده‌ای را برای آل سعود ایجاد کرده است. این شهر که محل عبور یکی از خط لوله‌های نفتی اصلی عربستان به شمار می‌آید با جمعیتی در حدود نیم میلیون نفر اعتراضات بسیاری را در طول سال‌های مختلف نسبت به جنایات آل سعود در عربستان داشته است به طوری که با گسترش بیداری اسلامی در کشورهای عربی مردم این شهر نیز بارها با آمدن به خیابان‌ها مخالفت خود را با رژیم آل سعود اعلام کرده‌اند.

captcha