جهاد دانشگاهی نقش مهمی در اصلاح ساختار دانشگاه‌ها ایفا می‌کند
کد خبر: 1436594
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
منتخب مردم اراک در بازدید از جهاد دانشگاهی استان مرکزی:

جهاد دانشگاهی نقش مهمی در اصلاح ساختار دانشگاه‌ها ایفا می‌کند

گروه اجتماعی: عباس رجایی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی تاکنون رسالت سنگینی را بر عهده دارد و این مهم با جدیت دنبال می‌شود، اضافه کرد: بدون تردید پس از به‌وجود آمدن انقلاب فرهنگی جهاد دانشگاهی نقش مهمی را در اصلاح ساختاری دانشگاه‌ها ایفا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، عباس رجایی منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان امروز، 15 مرداد در آستانه سی و چهارمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی در دیدار با مدیران و کارکنان جهاد دانشگاهی استان این نهاد را مایه خیر و برکت در عرصه‌های علمی، فرهنگی، پزشکی، دینی دانست و گفت: حضور جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف زمینه‌های ارتباط با دانشگاه و صنعت، کشاورزی، اقتصاد، فرهنگ و دین را فراهم آورده است.

وی ضمن تبریک فرا‌رسیدن سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، این نهاد انقلابی و اثرگذار را یکی از شاخه‌های اصلی شجره طیبه انقلاب اسلامی عنوان کرد و به فعالیت قابل تقدیر و چشمگیر این نهاد در راستای تحقق منویات رهبری اذعان کرد.

رجایی با اشاره به فعالیت و خدمات ارزنده این نهاد انقلابی، اضافه کرد: بی شک نمی‌توان اقدامات شایسته و بی‌نظیر جهاد دانشگاهی در راستای توسعه پزشکی، علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و آموزشی را نادیده گرفت؛ چراکه این مهم در تمامی زمینه ها قابل مشاهده است و بازگو نکردن آن اجحاف در حق این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی تاکنون رسالت سنگینی را بر‌عهده دارد و این مهم با جدیت دنبال می‌شود، اضافه کرد: بدون تردید پس از به وجود آمدن انقلاب فرهنگی جهاد دانشگاهی نقش مهمی را در اصلاح ساختاری دانشگاه‌ها ایفا کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس٬ در ادامه اظهار کرد: امروز جهاد دانشگاهی جزء پیشتازان اصلی جریان تولید علم در کشور بوده و خدمات ارزنده و قابل توجهی نیز در همه زمینه‌ها ورود خوبی داشته است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه این نهاد انقلابی در زمینه علم پیشرفت‌های خوبی را در سطح بین‌المللی داشته است و به یمن فعالیت جهادی این نهاد و دیگر نهادهای آموزشی امروز دنیا به شتاب علمی نظام اذعان می‌دارند؛ از این‌رو یکی از عوامل این مهم در قالب  فعالیت عرصه جهاد دانشگاهی هستند که با انگیزه الهی و حرکت جهادی به روند فعالیت خویش سرعت می‌بخشند.

رجایی همچنین اظهار کرد: در حوزه انتشار مباحث خبری ونشر اخبار خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا از ظرفیت و توان قابل توجهی برخوردارند که با بالا بردن توانمندی این دو خبرگزاری به‌واسطه تخصیص امکانات بهتر می‌توان انتظار داشت در رتبه‌های بهتر جهانی قرار گیرند.

وی نقش جهاد دانشگاهی را در تحقق شعار سال و خروج از تحریم‌های اقتصادی مهم خواند و اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریم حاکم بر جامعه کنونی جهاد دانشگاهی می‌تواند با یک عزم ملی و مدیریت جهادی با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی نقش پررنگی در قطع وابستگی نظام به غرب و خروج از تحریم‌ها ایفا کند.

این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خویش به فرا‌رسیدن سالروز شهادت محمود صارمی مقارن با روز خبرنگار نیز اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به خبرنگاران و مجموعه خبرگزاری های ایکنا و ایسنا، خبرنگاران را رکن پنجم دمکراسی خواند.

وی با بیان این نکته که خبرنگاران به‌واسطه تلاش و همت وافر باید در جایگاه واقعی خویش قرار گرفته و تأثیرات شگرفی در اصلاح ساختار اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور داشته باشند، از عدم توجه به جایگاه واقعی این قشر زحمتکش و خدوم ابراز نارضایتی کرد و گفت: متأسفانه خبرنگاران در کشور هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافتند و براتی رساندن آنان به جایگاه واقعی خویش باید تلاش کرد.

رجایی در ادامه خبرنگاران را نماینده افکار عمومی بیان کرد و گفت: بی شک با خدمات ارزنده، صادقانه و خالصانه مجموعه خبرنگاران مشکلات کشور به سمت و سوی اصلاح جهت‌دهی می‌شود.
وی با اشاره به دولت سالاری بودن حکومت، اضافه کرد: امروز برخی از دولتمردان با آزادی نشر و آزادی اطلاع رسانی منطبق با موازین دین مبین اسلام با تنگ نظری برخورد می‌کنند که این مهم به نفع کشور ما نیست.

منتخب مردم اراک در مجلس ادامه داد: آزادسازی جریان اطلاعات و انتفال اخبار صحیح به مردم در حضور همیشه در صحنه آنان تأثیگذار است؛ چراکه مردم می‌دانند که آنچه را باید بدانند می‌دانند؛ لیکن این مهم می‌تواند در حل مشکلات کشور بسیار مؤثر باشد.

وی همچنین از عدم شرایط مساعد از جمله دارا بودن از امکانات لازم، بیمه، حقوق متناسب با شرایط شغلی خبرنگاران اظهار تأسف کرد و گفت: متأسفانه تاکنون نتوانستیم شرایطی را به‌وجود آوریم تا این قشر سخت‌کوش با خیال راحت و فراغ بال به حرفه خویش پرداخته و نظام را در حل مشکلات به‌ویژه معضلات فرهنگی که از سوی دشمنان ساماندهی می‌شود، مساعدت رسانند.

رئیس کمیسیون کشاورزی٬ آب و منابع طبیعی مجلس در پایان، مجلس نیز دیر زمانی است که قصد دارد مباحث و مسائل را در ابعاد فرهنگی و اجتماعی دنبال کند که باید این مهم در دستور کار نمایندگان قرار گرفته و با حدیت لازم دنبال شود.

یادآور می‌شود، به‌مناسبت گرامیداشت 16 مرداد مصادف با سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی عباس رجایی، منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی به همراه هیئت همراه و حضور سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی، سرپرست معاونت جهاد دانشگاهی استان، رئیس پژوهشکده رویان اراک و جمعی از مسئولان از مرکز تخصصی و فوق تخصصی امید رویان اراک، مرکز علمی - کاربردی و دفاتر خبرگزاری‌های ایکنا وایسنا بازدید کردند.

captcha