ذکر شریفی که موجب صفای باطن و حیات دل است
کد خبر: 1436933
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲
ذکرهای شگفت انگیز؛

ذکر شریفی که موجب صفای باطن و حیات دل است

گروه جامعه: آیت الله العظمی علامه حسن حسن زاده آملی ذکر شرف «یا حی یا قیوم یا من لا اله الا انت» را موجب صفای باطن و حیات دل دانسته بر مداومت بر آن توصیه می فرمایند.

آیت الله العظمی علامه حسن زاده املی می فرمایند:  ذکر شرف «یا حی یا قیوم یا من لا اله الا انت» موجب صفای باطن و حیات دل است و در بسیار گفتن و مداومت آن فواید بسیار. چه فایده ای از این بیشتر که آدمی به یاد دوست باشد.
خوشا به حال گویندگان «لا اله الا الله»
حضرت علامه حسن زاده می فرمایند: «کلینی در کتاب دعای اصول کافی از امام صادق(ع) نقل کرده که فرموده اند: «جبرئیل بر رسول الله (ص) فرمود: خوشا به حال کسی که از امت تو که گوید: «لا اله الا الله وحدَهُ وحدَهُ وحدَهُ» سه بار گفتن «وَحدَهُ» به اعتبار توحید ذات، توحید صفات و توحید افعال است.
استعانت از ذکر یونسی
علامه حسن زاده آملی می فرمایند: امام صادق (ع) فرمود: در شگفتم از کسی که اندوهی به او دست می دهد و غمی به او روی می آورد و به این آیه کریمه «فاسْتَجَبْنَا لَهُ وَنَجَّینَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذَلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ(الأنبیاء/89) (ذکر شریف یونسی) پناه نبرد.
دژ الهی
علامه حسن زاده آملی می فرمایند: «پیامبر خدا فرمود، خدای عزوجل فرمود: «لا اله الا الله» دژ من است پس هر کس در ان وارد شود، از عذاب در امان است.
دعا با اسم اعظم
علامه حسن زاده آملی می فرمایند: «هر گاه خواهی خدا را با اسم اعظم وی بخوانی؛ شش ایه اول سوره مبارکه حدید از « بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ؛ سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿۱﴾ تا انتهای ایه ششم و سه ایه آخر سوره حشر را از ایه 22 «هُوَ اللَّهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ ﴿۲۲﴾ تا آخر سوره بخوان و پس از ان بگو «ای کسی که چنانی با من چنین کن» (یعنی حاجت خود را بخواه) که سوگند به خدا اگر بر شقی بخوانی، سعید می شود.
منبع: کتاب در محضر افلاکیان

captcha