کد خبر: 1448132
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

بازی پروانه با محوریت سبک زندگی رونمایی شد

گروه فضای مجازی: بازی رایانه‌ای پروانه با محوریت سبک زندگی توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با محوریت سبک زندگی در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بازی رایانه‌ای پروانه با محوریت سبک زندگی توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار سبز محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی رونمایی شد.

محمدحسن نجفی‌سولاری، عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در مراسم رونمایی از بازی رایانه‌ای پروانه اظهار داشت: افق سال 1404 راه را به ما نشان داده اما اراده جمعی که همه پای آن بایستند را شاهد نیستم.

وی افزود: زمانی که توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی را شاهد هستیم مبنی بر اینکه بزرگترین نظام فراحاکمیتی به نام شورای عالی فضای مجازی را ایجاد کرد و نمی‌دانم چرا بعضی‌ها نمی‌خواهند که این فضا با قدرت جای خود را پیدا کند.

رئیس سابق مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما توانمندیم و امکانات داریم، اما نتیجه‌ای از آن بروز پیدا نمی‌کند به نظر می‌رسد همه چیز بالقوه است اما حالت بالفعل کجاست. ناراحتم از اینکه برای این بازی که دو سال برای تهیه آن زحمت کشیده شده مجلس رونمایی مظلومانه‌ای برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اگر راهی را که مقام معظم رهبری برای تقویت این نظام پیشنهاد داده‌اند و در پیوست حکم دستور کار شورای عالی فضای مجازی داده شده اجرا شود تازه حال‌مان خوب می‌شود، باید از تک‌روی بپرهیزیم.

عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: باید تیم ‌های موفق سراسر کشور که منابع مالی ندارند زیر چتر نظام تولید دریابیم و گروه‌هایی که بنا به دلایلی غربت را برای کار انتخاب کرده‌اند برگردند، مقاومت کنند و در فضای ایرانی محصول ایرانی تولید شود.

مشاور وزیر فرهنگ در امور فن‌آوری دیجیتال در ادامه از بی‌توجهی به فضای مجازی و رسانه های دیجیتال انتقاد کرد.

وی از تصمیمات مهم نظام برای تقویت فضای مجازی خبر داد و گفت: سند متقن فرهنگی برای شبکه ملی اطلاعات تهیه شده که در آن امتیازات ویژه ای برای تولیدکنندگان پیش‌بینی شده است.

مشاور وزیر فرهنگ در امور فن‌آوری اطلاعات تصریح کرد: نهادهای مختلف دریافته‌اند که برای تقویت اشتغال باید این حوزه تقویت شود.

نجفی در پایان تأکید کرد که در فضای جدید، تولیدکننده اثر، جای ویژه‌ای خواهد داشت.

در ادامه مراسم علی منصوری، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی نشر اندیشه کاظمین و تهیه کننده بازی رایانه‌ای پروانه با اشاره به روند این بازی اظهار کرد: این بازی در تلاش بیش از 18 ماهه با تیم 40 نفره به عشق بچه‌های ایران ساخته شده و هدف اولیه آن تولید یک بازی محتوایی است که حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی افزود: قصه و فضای بازی تداعی‌کننده فضای دلنشین شمال کشور است و سعی کردیم با روح لطیف و قلب کودکان ما مطابقت داشته باشد.

تهیه‌کننده بازی «پروانه» تصریح کرد: در این بازی سعی کردیم که کودکان و نوجوانان را از خشونت حفظ کنیم اما در عین حال هیجان مبارزه نیز در بازی جاری باشد. محتوای بازی به گونه‌ای است که هر پدر و مادری با خیال راحت می‌تواند آن را برای آموزش فرزندان خود تهیه کند.

وی هدف اصلی از تولید این بازی را ارائه یک اثر محتوایی به گونه ای که برای مخاطب جذاب با گرافیک زیبا و دلنشین و از خشونت های آسیب زننده به دور باشد و سطح فکری بچه هایمان را بالا ببرد عنوان کرد.

منصوری، ایجاد یک تیم خیلی خوب جدی و مصمم و نیز دستیابی به دانش فنی مربوطه را بالاترین دستاورد این کار برشمرد.

captcha