محمدرضا طلایی، رئیس دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال، در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) با اشاره به استقبال این دوره از نمایشگاه اظهار کرد: استقبال خوبی در ایام برگزاری نمایشگاه شاهد بودیم که همین امر یکی از دستاوردهای نمایشگاه به شمار میرود و نشان از میزان علاقمندی جامعه به حوزه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال است.
وی افزود: دومین نمایشگاه به نسبت دوره پیشین شاهد افزایش 30 شرکت بوده است. همچنین مساحت این دوره نسبت به دوره اول یک هزار متر مربع افزایش یافته است.
رئیس دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال تصریح کرد: امیداوریم با توجه به استقبالی که از دوره نمایشگاه شده است شاهد این موضوع باشیم که فرهنگ استفاده از نشر دیجیتال و استفاده از فناوری اطلاعات در کشور توسعه یابد.
وی بیان کرد: اتاق بازرگانی معتقد است که فناوری اطلاعات موتور محرک اقتصاد و فرهنگ است و میتواند در توسعه این دوبخش کمک بسزایی داشته باشد. اگر سه ضلع فرهنگ، اقتصاد و فناوری با یکدیگر همکاری کنند، قطعا سبب رشد و بالندگی هر سه جزء با هم میشود.
طلایی با اشاره به رفع نواقص دوره پیشین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال گفت: هر نمایشگاهی که برگزار میشود، قطعا نواقصی دارد. یکی از امتیازهای ویژه این نمایشگاه صدور بلیط ورودی رایگان برای بازدیدکنندگانی بود که قبل از حضورشان به سایت مراجعه کرده بودند.
وی یادآور شد: فهرست کارگاههای آموزشی قبل از برگزاری نمایشگاه ارائه شده بود تا بازدیدکنندگان بتوانند از این کارگاهها بهرهمند شوند.
رئیس دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال تصریح کرد: در دوره گذشته نمایشگاه همه ناشران دیجیتال در سالن 31(میلاد) بودند، اما در این دوره سعی کردیم بخشی از ناشران دیجیتال را در سالن 38 هم متمرکز کنیم.
وی بیان کرد: 189 شرکت فعال در این دوره از نمایشگاه شرکت کردهاند که از این میان 38 شرکت مربوط به ناشران دیجیتال بود.
طلایی با اشاره به کنسل شدن نشستهای نمایشگاه اظهار کرد: اولین روز نمایشگاه به دلیل استقبال کمتر نشستها کنسل شد. اما در جریان دیگر نشستهای کنسل شده نیستم و خبری از این موضوع نداشتم.