برگزاری ۴۰ همایش‌ «غدیر و ولایت» در آموزش و پرورش خوزستان
کد خبر: 1452115
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

برگزاری ۴۰ همایش‌ «غدیر و ولایت» در آموزش و پرورش خوزستان

گروه اجتماعی: ۴۰ همایش «غدیر و ولایت» و نشست‌های پرسش و پاسخ با عنوان پاسخ به شبهات فرهنگیان و دانش‌آموزان، همزمان با گرامیداشت دهه ولایت در استان خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، نشست ستاد غدیر آموزش و پرورش خوزستان‌ امروز، 30 شهریور در سالن اجتماعات معاونت پرورشی و تربیتی این اداره‌کل برگزار شد که برنامه‌های دهه ولایت اداره‌کل آموزش و پرورش این استان در سال تحصیلی ۹۴- ۹۳ اعلام شد.

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش‌ و پرورش خوزستان در حاشیه این نشست به ایکنای خوزستان گفت‌: برنامه‌ریزی شده است که در این دهه 40 محفل انس با قرآن و عترت با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی و ائمه جمعه در هر منطقه از استان خوزستان برگزار شود. فرهنگیان منتخب و دانش‌آموزان برتر مسابقات قرآن و معارف اسلامی نیز با نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه اهواز با عنوان تجدید بیعت جامعه‌ فرهنگی استان با مقام عظمای ولایت و رهبری دیدار دارند.

رئیس اداره قرآن نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، برپایی محافل شعر با عنوان «بر ساحل غدیر» را از دیگر برنامه‌های این اداره عنوان کرد و افزود: مسابقه حفظ فرازهایی از خطبه غدیر ویژه دانش‌آموزان راهنمایی و متوسطه و برگزاری 40 همایش بزرگ با عنوان «غدیر و ولایت» با دعوت از سخنران برجسته کشوری از دیگر برنامه‌ها دهه ولایت هستند.

بلاسم ادامه داد: نشست‌های پرسش و پاسخ با عنوان پاسخ به شبهات فرهنگیان و دانش‌آموزان با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و مستبصرین در مدارس راهنمایی و متوسطه برگزار می‌شود که در کنار آن از دانش‌آموزان و فرهنگیان سیِّد و همنام حضرت علی(ع)  تجلیل می‌شود.

وی همچنین از برگزاری مسابقه خطبه همام خبر داد و افزود: مسابقه حفظ آیات قرآنی درباره ولایت امام علی(ع) در دوره متوسطه با هماهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش خوزستان نیز در سراسر استان برگزار می‌شود.

captcha