مشغول کتابت دو قرآن مطلا هستم/ آثار هنرمندان ایرانی در ویترین موزه‌های اعراب!
کد خبر: 1452638
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کاتب ریزنگار قرآن:

مشغول کتابت دو قرآن مطلا هستم/ آثار هنرمندان ایرانی در ویترین موزه‌های اعراب!

گروه هنر: رائین خانزاده با بیان اینکه مشغول کتابت دو قرآن روی ورق طلاست، گفت: یکی از این قرآن‌ها را به نهادهای فرهنگی در کشور ارائه کردم ولی متأسفانه هیچ‌کدام حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه نشدند.

رائین خانزاده، کاتب ریزنگار قرآن، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: نگارش دو قرآن را روی ورقه طلا به شکل همزمان آغاز کرده‌ام که البته کتابت اولین قرآن تا چند روز آینده به پایان می‌رسد و متأسفانه این قرآن با واسطه کشور امارات به یک جواهر‌فروش آلمانی هدیه خواهد داد.
وی در مورد ویژگی‌های این قرآن به ایکنا گفت: در حال نگارش این قرآن در دو ورقه طلا به ابعاد 12 در 16 سانتیمتر هستم که در زمینه آن عبارت «الله» و «محمد رسول‌الله» به کار رفته است که با مبلغی توافقی آن را به جواهرفروش آلمانی هدیه خواهم کرد.

موزه کشورهای عربی سرشار از آثار هنرمندان ایرانی است
خانزاده تصریح کرد: البته قبل از پیشنهاد این جواهر‌فروش آلمانی، این قرآن را به نهادهای فرهنگی گوناگونی در داخل کشور ارائه کردم که متأسفانه با این جمله که بودجه‌ای برای آن نداریم، مواجه شدم و مطمئنم این جواهر‌فروش آلمانی نیز این قرآن را با  چند برابر مبلغی که با من به توافق رسیده است، به جای دیگری ارائه خواهد داد؛ با این حال چاره‌ای نیست، از آنجا که کارهایی این‌چنینی هزینه‌بر هستند لذا باید بودجه آن را اینگونه تأمین کنم.
کاتب ریزترین قرآن جهان گفت: متأسفانه با وجود ادعای 7 هزار سال تمدن ایرانی، هیچ گنجینه  قابل اعتنایی از آثار فرهنگی خودمان در اختیار نداریم و این در حالیست که همانند مورد مشابهی که برای من در هدیه دادن قرآن به یک جواهرفروش آلمانی پیش آمد، شاهد هستیم که کلکسیون و موزه‌های کشورهای منطقه به ویژه کشورهای عربی لبریز از هنر و ذوق هنرمندان ایرانی است و این در حالیست که نسبت به این موضوع هیچ حساسیتی نیز در مسئولان فرهنگی و هنری کشور پیش نمی‌آید.

رونمایی از قرآن در ماه رمضان آینده
وی در مورد کتابت قرآن دوم نیز گفت: دومین قرآنی که در حال کتابت آن هستم همانند قرآن اول بر روی ورق طلاست با این تفاوت که همه قرآن را روی  تک ورق طلا با همان ابعاد 12 در 16 سانتیمتر می‌نویسم که البته وقت زیادی باید صرف آن کنم و از سایر جلوه و گونه‌های هنری همچون تذهیب و ... نیز قصد دارم در آن استفاده کنم.
خانزاده گفت: با این تفاصیل زمان رونمایی از این قرآن به رمضان سال آینده موکول خواهد شد البته اگر وضعیت نمایشگاه قرآن کریم مناسب نباشد، ترجیح می‌دهم رونمایی آن در جایی همچون موزه ملی قرآن کریم صورت گیرد.
کاتب ریزنگار قرآن در ادامه گفت: به تازگی عضو بنیاد ملی نخبگان شده‌ام و قرار است تا ده روز آینده برای انجام مسابقه‌ای از سوی بنیاد عازم بلژیک شوم تا در آنجا به انجام گوشه‌ای از شیوه ابداعی خطاطی که نوعی کنده‌کاری روی ورق طلاست بپردازم.
خانزاده در پایان گفت: از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پی دیداری که با معاون رئیس‌جمهور و رئیس این سازمان داشتم برای ثبت معنوی خطی که ابداع کرده‌ام، به سازمان یونسکو معرفی شدم که کارهای ثبت این نوع خط نیز با تلاش دوستان در میراث فرهنگی به زودی به انجام خواهد رسید.

captcha