غبارروبی امامزاده سیدعلی توسط آیت‌الله سیدعباس مدرسی
کد خبر: 1463254
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
در آستانه ماه محرم صورت گرفت؛

غبارروبی امامزاده سیدعلی توسط آیت‌الله سیدعباس مدرسی

کانون خبرنگاران نبأ/ امیرمحسن سلطان‌احمدی: در آستانه ماه محرم، مراسم غبارروبی آستان امامزاده سیدعلی(ع) از نوادگان حضرت عباس(ع) قم با حضور آیت‌الله سیدعباس مدرسی یزدی، مدیرکل اوقاف استان قم در فضایی معنوی برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، در آستانه ماه محرم مراسم غبارروبی آستان مطهر امامزاده سید علی(ع) از نوادگان حضرت عباس(ع) قم با حضور آیت‌الله سیدعباس مدرسی یزدی، مدیرکل اوقاف استان قم و مدیران این اداره کل در فضایی معنوی برگزار شد.

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و عزاری حسینی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم بقاع متبرکه این استان غبارروبی می‌شود که به همین مناسبت مراسم ویژه غبارروبی، پنج‌شنبه اول آبان‌ماه ۹۳ در آستان مقدس امامزاده سید علی(ع) با حضور آیت‌الله سیدعباس مدرسی یزدی، استاد برجسته حوزه علمیه، حجت‌الاسلام و المسلمین شیری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم و مدیران ارشد این اداره کل در کنار مضجع نورانی این امامزاده برگزار شد.

حجت‌السلام و المسلین شیری، مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قم در ابتدای این مراسم طی سخنانی کوتاهی ضمن عرض خیر مقدم، گفت: قم شهری منور به آل پیامبر(ص) و آل فاطمه(س) است و خدا را شاکریم که در سایه سار امنیت این بزرگواران زندگی می کنیم. امروز کنار آستان مطهر امامزاده سید علی(ع) جمع شده‌ایم و آیین غبارروبی و عطرافشانی این امامزاده را در آستانه ماه محرم با حضور آیت‌الله مدرسی یزدی آغاز می‌کنیم.

سپس آیت‌الله سیدعباس مدرسی یزدی درباره امامزاده سید علی(ع) اظهار کرد: در فضل، کمال و شرافت امامزاده سیدعلی(ع) همین بس که خودشان شریف بوده، پدرشان شریف بوده و از بزرگان بوده‌اند و همین که ایشان نوادگان امیرالمومنین(ع) است، برای عظمتشان کافی است. باید اعمال و رفتار این بزرگواران الگوی عملی ما باشد نباید فقط به ظاهر اکتفا کنیم باید الگو عملی به دستورات آن حضرت و آباء و اجدادشان باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم امر به تعظیم شعائر الهى کرده و آن را دلیل تقواى قلوب می‌داند، بیان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «وَمَن یُعَظِّم شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِن تَقوَى القُلُوبِ؛ هر کس شعائر دین خدا را بزرگ و محترم دارد، این، صفت دل‏هاى باتقواست» بنابراین شعائر خدا همین گنبد و بارگاه امامزادگان است. اکنون دشمن نیز به همین گنبد و گچ‌ها نیز حمله می‌کند و می‌خواهد امامزادگان را از بین ببرد؛ داعش ملعون که اسمی از اسلام و قرآن هم ندارد، هر امامزاده‌ای از اهل بیت(ع) یا مقابر انبیاء را تخریب می‌کند. این چیست که این‌ها دشمن گنبد و بارگاه شده‌اند.

وی در ادامه خطاب به داعش ملعون گفت: اینها خیال می‌کنند با تخریب گنبد و بارگاه امامزادگان همه چیز تمام شد، نمی‌دانند این امامزادگان در قلب ما جا دارند. قرآن کریم زیاد به حفظ شعائر تاکید کرده و می‌فرماید: «اِنَّ الصَّفا وَ المَرْوَهَ مِنْ شَعائِرِ اللّهِ؛ صفا و مروه شعائر الهی هستند». اینجا هم مرقد امامزادگان شعائر الهی هستند و اینها عظمت دارند، بنابراین هر کس قدمی با جان یا مال برای حفظ این شعائر بردارد پیش خدا محفوظ است و برای شعائرالله خدمت کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به در پیش رو بودن ماه محرم بیان کرد: در ایام آغازین محرم هستیم و این شعائر حسینی نیز باید حفظ شود که دشمن تا می‌تواند می‌خواهد این شعائر حسینی نیز ضعیف شود و از بین برود، هرچند از بین بردنی نیست؛ شعائر حسینی چراغی است که خدا برافروخته و چراغ خدا خاموش‌شدنی نیست.

captcha