آغاز دوره تابستانی كلاس‌های كانون قرآن و عترت دانشكده علوم دانشگاه تهران
کد خبر: 1560623
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۲

آغاز دوره تابستانی كلاس‌های كانون قرآن و عترت دانشكده علوم دانشگاه تهران

گروه فعاليت‌های قرآنی: دوره تابستانی كلاس‌های قرآن كانون قرآن و عترت دانشكده علوم دانشگاه تهران از امروز 17 تيرماه با همكاری مدرسه دانشجويی قرآن و عترت آغاز شد.

«ياسر رضازاده» مسئول كانون قرآن دانشكده علوم دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين كلاس‌ها در حال حاضر با حضور 250 قرآ‌ن‌آموز در رشته‌های مختلف در حال برگزاری است كه بخشی از اين افراد از قرآن‌آموزان جديد و مابقی از قرآن‌آموزان ترم‌های گذشته اين مدرسه هستند. هم‌اكنون تعداد 70 نفر برای شركت در اين كلاس‌ها ثبت‌‌نام كرده‌اند كه اين تعداد روبه افزايش است.
وی افزود: اين كلاس‌‌ها هر هفته از شنبه تا چهارشنبه از ساعت هشت تا 17 در حال برگزاری است. هر فردی بر حسب علايق خود می‌‌تواند در هر كلاسی كه مايل است، شركت كند و لازم نيست تا افراد تمام روزها و در تمام دوره‌ها شركت داشته باشند.
وی همچنين گفت: اين دوره تابستانی در ادامه فعاليت‌های مدرسه دانشجويی قرآن و عترت كه برنامه‌های آن به صورت ترمی برگزار می‌شود، است كه در قالب چهار نيم سال برگزار می‌شود.
مسئول اجرايی مدرسه دانشجويی قرآن و عترت درباره نفرات شركت‌كننده در كلاس‌های اين دوره اظهاركرد: كلاس‌های حفظ قرآن با حضور هفت نفر، كلاس رساله توحيديه استاد رحيمی با حضور 15 نفر،‌ صرف و نحو استاد كلانتر با حضور 16 نفر، كلاس تجزيه و تركيب با حضور 10 نفر، كلاس‌های آموزش سوره‌های عنكبوت و ناس استاد اخوت با حضور 17 نفر و رساله الولايه استاد سادات منصوری با حضور 11 نفر برگزار می‌شود.
وی گفت: همچنين كلاس‌های آموزش سوره‌های حامدات استاد اخوت با حضور 21 نفر، كلاس‌های نهج‌البلاغه با حضور 25 نفر، كلاس‌های خلاقيت با حضور 19 نفر، كلاس‌های مهارت‌های زندگی با حضور 38 نفر، كلاس‌های ادبيات تخصصی با حضور 9 نفردر كلاس‌های جزء 29 قرآن كريم با حضور 12 نفر، كلاس‌های جزء 20 قرآن با حضور 30 نفر و كلاس‌های استاد غفرانی با حضور 30 نفر درحال برگزاری است.
اين فعال قرآنی در ادامه با اشاره به اين‌كه استقبال خوبی از كلاس‌ها شده است، افزود: در مجموع استقبال خوبی از كلاس‌ها به عمل آمده‌ اما به هر حال ما برای كلاس‌های امسال موفق به انجام تبليغات گسترده نشديم. مدرسه برای هر سال در مجموع می‌تواند بين 50 تا 100 قرآن آموز جديد را تحت پوشش قرار دهد.
همچنين آشنايی با واژه‌ها و كلمات قرآن، آشنايی با سوره‌های مكی و مدنی، آشنايی با شأن نزول آيات، آشنايی با تجزيه و تركيب، آشنايی با مهارت‌های زندگی، خانواده و ازدواج، خلاقيت،‌ شرح نهج‌البلاغه و جريان‌شناسی از جمله دروس اين دوره است.
آشنايی و انس با مفاهيم سوره‌های جزء 28 تا 30 قرآن، ختم مفهومی كل قرآن، حفظ كل قرآن كريم، شرح نهج‌البلاغه، ‌شرح رساله توحيد علامه طباطبايی، شرح رساله الولاليه علامه طباطبايی، ‌آموزش صرف و نحو زبان عربی و جريان شناسی و مردم شناسی از ديدگاه قرآن نيز از جمله دروس ارائه شده در تابستان سال 86 است.
در اين دوره استادان «حسين رحيمی» تجزيه و تركيب آيات قرآن و رساله‌های توحيدی، «سادات منصوری» رساله توحيدی، «قاسمی» نهج‌البلاغه، «كلانتر» صرف و نحو، «غفرانی» جريان شناسی، «عباسی» ادبيات تخصصی و «رجبعلی» دروس كلاس‌های قرآنی را تدريس خواهند كرد.
اين دوره تا هشتم شهريورماه سال‌جاری در ميدان انقلاب، خيابان 16 آذر،‌ پلاك 41، طبقه دوم برگزار می‌شود.
captcha