پايتخت قرقيزستان صاحب مهد كودك اسلامی شد
کد خبر: 1723196
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۲

پايتخت قرقيزستان صاحب مهد كودك اسلامی شد

گروه سياسی و اجتماعی: شهر «بيشكك» پايتخت جمهوری قرقيزستان برای نخستين‌بار صاحب مهد كودك اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه قرقيزستان، در اين مهد كودك تمام قوانين شرعی رعايت می‌شود و در حال حاضر 22 خانواده قرقيزی با نام‌نويسی كودكان خود در اين مركز دينی نسبت به پرورش كودك خود در فضايی كاملاً اسلامی ابراز علاقمندی كرده‌‌اند.
گفتنی‌است پس از فروپاشی شوروی و نظام كمونيست و آزادی مذهب در جمهوری قرقيزستان، هرساله شمار مشتاقان به رعايت اصول و فروع دين مبين اسلام زيادتر شده و اعياد و مناسبت‌های اسلامی باشكوه‌تر در اين كشور برگزار‌می‌شود؛ به‌گونه‌ای كه طی مدت 17 سال گذشته سطح آموزش مسائل دينی در اين كشور رشد پيدا ‌كرده‌است.
كارشناسان سياسی و مذهبی، در ارتباط با نقش اسلام در زندگی قرقيزها معتقدند با وجود اينكه قرقيزها به واسطه زندگی عشايری و كوچ‌نشينی كه در گذشته داشتند، بسيار پايبند به روابط قومی و قبيله‌ای هستند، بنابراين به‌طور عمده نسبت به ساير كشورهای آسيای ميانه و تازه استقلال‌يافته، اعتقادات مذهبی كمتری داشتند.
دين اسلام در بين قرقيزها به دليل شيوه خاص روند زندگيشان به‌طور ويژه‌ای گسترش‌يافته، روح نيازمند مردم به مذهب در وجودشان شعله‌ور شده و مردم بدون داشتن مبلغ و محركی خودشان فی نفسه مشتاق به يادگيری در امور مذهبی اسلام شده‌اند.
captcha