برگزاری نمايشگاه «غزه در مظلوميت» در دمشق
کد خبر: 1820714
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۴

برگزاری نمايشگاه «غزه در مظلوميت» در دمشق

گروه فرهنگ و هنر: به‌مناسبت نام‌گذارى قدس به‌عنوان پايتخت فرهنگى جهان عرب، نمايشگاهى باعنوان «غزه در مظلوميت» با نمايش بيش از 50 تابلوى عكس از جنايت‌هاى رژيم صهيونيستى در جريان حمله اخير به مردم مظلوم غزه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، در اين نمايشگاه كه در رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در دمشق برگزارشد، صحنه‌هایى از حملات ددمنشانه رژيم تا دندان مسلح صهيونيستى به مردم بى‌دفاع غزه توسط عكاسان به ثبت رسيده است كه حاكى از عمق جنايت‌هاى انجام گرفته توسط رژيم جعلى صهيونستى است.
اين نمايشگاه از سوی مسئولين و عموم مردم مسلمان سوريه، لبنان، فلسطين و ايرانيان مقيم سوريه مورد بازديد قرار گرفته و بازديدكنندگان سخت تحت تأثير تصاوير نمايشگاه قرار گرفتند.
تلويزيون سوريه از اين نمايشگاه فيلم و گزارش جهت ارايه در برنامه‌هاى تلويزيونى تهيه كرد و مسئولين انجمن دوستى ايران و فلسطين و انجمن نويسندگان عرب به‌همراه اعضاء آن از جمله بازديد‌كنندگان اين نمايشگاه بودند كه مراتب تشكر و قدردانى خود را از مسئولين رايزنى به دليل برگزارى اين نمايشگاه ابراز داشتند.
صحنه‌هایى هولناك از كشتار كودكان، زنان، سالخوردگان توسط سلاح‌هاى ويژه جنگ‌هاى نظامى بزرگ، در عكس‌هاى ارايه شده كاملا واضح و آشكار است و دل هر بيننده‌اى را آزار می‌دهد.
استفاده از اسلحه ممنوع اورانيوم و فسفرى كه براى اولين بار در جنگ‌هاى مدرن به‌كار برده شده در عكس‌هاى نمايشگاه، جلوه‌اى زشت از روحيه ددمنشانه رژيم مجعول صهيونيستى را به تصوير كشيده شده است.
در برخى عكس‌ها صحنه‌هایى دلخراش از نوزادانی كه در اثر بمباران هواپيماهاى نظامى رژيم صهيونيستى به شهادت رسيده‌اند، بينندگان را سخت تحت تأثير قرار داده است.
نمايشگاه به مدت يك ماه در محل رايزنى فرهنگى جمهورى اسلامى ايران در دمشق برگزار می‌شود.
captcha