پاكت‌های تمبر جمهوری اسلامی ايران با زبان تمبر «مرگ بر اسرائيل» سر می‌دهند
کد خبر: 1827153
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۰
مروری بر تمبرهای روز جهانی قدس و انتفاضه ملت فلسطين و مقاومت اسلامی

پاكت‌های تمبر جمهوری اسلامی ايران با زبان تمبر «مرگ بر اسرائيل» سر می‌دهند

شركت پست جمهوری اسلامی ايران در سه دهه گذشته بر تمبرهای خود نقش‌های متعددی از قدس شريف، انتفاضه ملت فلسطين و مقاومت اسلامی را نگاشته است به طوری كه برخی از اين تمبرها به شدت خشم سردمداران رژيم صهيونيستی و استكبار جهانی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در خرمشهر، جمهوری اسلامی ايران به عنوان احياء كننده نهضت فلسطين در سه دهه گذشته و همزمان با پيروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمينی(ره) در تمام عرصه‌ها تلاش داشته است تا با مطرح كردن دوباره زخم فلسطين بر پيكر جهان اسلام زمينه آزادسازی اين ارض شريف را فراهم كند.
هنر در بخش‌های مختلف از جمله سينما، تئاتر، پوستر، مستندهای اثرگذار، خبر و اطلاع‌رسانی، عكس و حتی صنايع‌ دستی در سه دهه گذشته هر كدام سهمی از رسالت تلاش برای آزادسازی قدس را به نمايش گذاشته‌اند.
بنابر گزارش خبرنگار ايكنا؛ شركت پست جمهوری اسلامی ايران نيز در سه دهه گذشته بر تمبرهای خود نقش‌های متعددی از قدس شريف، انتفاضه ملت فلسطين و مقاومت اسلامی را نگاشته است به طوری كه برخی از اين تمبرها به شدت خشم سردمداران رژيم صهيونيستی و استكبار جهانی را به دنبال داشته است.
«نادر دريابان» پژوهشگر تمبر ايران در اين زمينه گفت: در 30 سال گذشته 16 سری تمبر و در 17 قطعه به مناسبت روز جهانی قدس منتشر شده است كه در اكثر اين تمبرها نماد قدس به عنوان قبله اول مسلمين نقش بسته است.
وی افزود: در سال 1370 تمبر روز جهانی قدس، به علاوه نماد روز قدس تصاوير شهيدان «سيدعباس موسوی» رهبر شهيد و سرافراز حزب‌الله لبنان و شهيد «راغب حزب» را به عنوان پيشگامان نهضت مقاومت اسلامی در مبارزه با رژيم صهيونيستی به همراه داشت.
وی ادامه داد: همچنين در سال 1371 تمبر اين روز يك مجاهد فلسطين را نشان می‌داد كه با سنگ و فلاخن به جنگ تانك در حال سوختن دشمن صهيونيستی رفته است.
دريابان با اشاره به ديگر تمبرهای بزرگداشت مقاومت اسلامی در برابر رژيم نژادپرست صهيونيستی گفت: در آذرماه سال 1364 به مناسبت پنجاهمين سال شهادت روحانی شهيد «عزالدين قسام» رهبر مبارزات اوليه مجاهدان مسلمانان فلسطينی توسط پست جمهوری اسلامی ايران منتشر شد.
در سال 1367 نيز 5 قطعه تمبر زيبا در بزرگداشت 4 شهيد فلسطينی عمليات گلايدر و همچنين بزرگداشت انقلاب سنگ انتفاضه فلسطين به چاپ رسيد كه در سراسر جهان اسلام با استقبال گسترده روبه‌رو شد.
او تصريح كرد: در مهرماه سال 1370 نيز تمبر كنفرانس بين‌المللی حمايت از انقلاب فلسطين منتشر شد و سپس در دو سال متوالی به مناسبت روز جهانی كودك در سال‌های 70 و 71 با موضوع مقاومت اسلامی فلسطين منتشر شد.
وی ادامه داد: يكی از اين دو تمبر كه در سال 1370 به چاپ رسيد، در جهان با سر و صدای گسترده‌ای رو به رو شد. بر روی تصوير اين تمبر كودكی فلسطينی نقش بسته است كه نماد شيشه‌ای رژيم صهيونيستی را شكسته است. رژيم صهيونيستی با وحشت از طرح اين تمبر با همكاری ساير شركای استكباريش جنجال بسياری به راه انداخت؛ اما بسياری از آزادگان جهان و ملت‌های مسلمان اين اقدام زيبای جمهوری اسلامی ايران را تحسين كردند و خواستار تكرار اين ابتكار توسط كشورهای اسلامی شدند.
اين پژوهشگر تمبر ايران اضهار كرد: نماد تمبر ديگر روز جهانی كودك با الهام از طرح كاريكاتوريست شهيد فلسطينی «ناجی العلی» در سال 1371 منتشر شد.
دريابان اضافه كرد: دی ماه 1374 تمبر بزرگداشت شهيد «فتحی شقاقی» رهبر بزرگوار جهاد اسلامی فلسطين، كه به دست دشمن صهيونيستی به شرف شهادت در راه آزادی قدس نائل شد به چاپ رسيد.
دريابان گفت: شش سال بعد و در سال 1380 به دنبال شهادت مظلومانه شهيد نوجوان و دانش‌آموز «محمدالدره»، پست جمهوری اسلامی ايران تمبر اين شهيد را كه ناجوانمردانه و در مقابل ديدگان جهانيان به شهادت رسيد چاپ كرد كه هم‌اكنون از گران‌ترين و كمياب‌ترين تمبرهای انتفاضه ملت مسلمان فلسطين و روز جهانی قدس به شمار می‌رود.
وی افزود: از ديگر تمبرهايی كه در خصوص مقاومت اسلامی به چاپ رسيده است بايد به تمبرهای شهيد «راغب حرب» از رهبران روحانی حزب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله لبنان، امام موسی صدر رهبر شيعيان لبنان، شهيد «خالد اسلامبولی» عامل اعدام انقلابی سادات خائن كه با رژيم صهيونيستی پيمان دوستی و همكاری بست، شهيد «سليمان خاطر» عامل اعدام انقلابی صهيونيست‌ها در صحرای سينا، شهيد «عماد مغنيه» از رهبران حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان كه دشمن شماره يك رژيم صهيونيستی به شمار می‌رفت و بالاخره عزيز جاويدالاثر سردار «محمد متوسليان» از پيشروان نهضت و حركت آزادی فلسطين كه سالهاست توسط عوامل و رژيم صهيونيستی ربوده شده است، بايد اشاره داشت.
دريابان تصريح كرد: اواخر سال گذشته نيز تمبر جنايات رژيم صهينويستی در غزه، بار ديگر فرياد مرگ بر اسرائيل ايران اسلامی بر روی تمبر و پاكت پستی را به نمايش گذاشت.
وی خواستار انتشار تمبرهای شهدای مقاومت اسلامی فلسطين و لبنان شد و گفت: جای انتشار تمبرهايی از شهيدان «رنيتسی»، «شيخ ياسين» و شهيدان عمليات استشهادی به ويژه زنان شهيده اين عمليات‌ها خالی به نظر می‌رسد.
اين پژوهشگر تمبر اضافه كرد: سال گذشته با استفاده از سيستم تمبر شخصی پست جمهوری اسلامی ايران تمبر بزرگداشت سيد حسن نصرالله نيز به چاپ رسيد.
وی در پايان گفت: هم‌اكنون بالاترين گنجينه تمبر قدس و فلسطين در جهان اسلام در اختيار گنجينه تمبر و اسكناس آستان قدس رضوی در مشهد مقدس است.
captcha