گروه دوچرخه‌سواری «از روم تا مكه؛ برای صلح جهانی» وارد تركيه شد
کد خبر: 1833382
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۷

گروه دوچرخه‌سواری «از روم تا مكه؛ برای صلح جهانی» وارد تركيه شد

گروه بين‌الملل: گروهی متشكل از سی دوچرخه‌سوار با عنوان«از روم تا مكه: برای صلح جهانی» كه به منظور توسعه فرهنگ گفت‌وگو ميان اسلام و مسيحيت از روم به سمت مكه مكرمه عزيمت كرده‌اند، امروز يكشنبه 12مهر به شهر «آنتاليا» در تركيه رسيدند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از sabah، گروه دوچرخه‌سواری امروز در حالی وارد آنتاليا شد كه تعداد بسيار زيادی از علمای مسلمان و مسيحی، مقامات دولتی و نيز مردم علاقمند برای استقبال از آنان در ميدان اصلی آنتاليا تجمع كرده بودند.
«صدف بيرجان»(Sedef Bircan) دبير سابق كلوب «Olimpos Rotary» و مبتكر اين طرح طی سخنانی در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی گفت: اين طرح دو سال پيش با همكاری تركيه و هلند به تصويب رسيد، ايجاد ارتباط ميان اديان يكی از ضرورت‌های انكارناپذير قرن حاضر است و به همين دليل گروهی متشكل از سی دوچرخه‌سوار به منظور توسعه فرهنگ گفت‌وگوی بين اديان بيست ‌و سوم سپتامبر(اول مهر) روم را به قصد مكه ترك كردند.
وی افزود: اين تور دوچرخه‌سواری 6 هفته به طول خواهد انجاميد و دوچرخه‌سواران بعد از طی مسافتی چهار هزار كيلومتری، سوم نوامبر(دوازدهم آبان) به مكه خواهند رسيد و پيام پاپ بنديكت شانزدهم را تسليم مفتی مكه خواهند كرد.
بيرجان در بخش ديگری از سخنانش خاطرنشان كرد: 5 نفر از دوچرخه‌سواران تركيه نيز گروه «از روم تا مكه؛ برای صلح جهانی» را همراهی خواهند كرد، اين گروه فردا دوشنبه 13 مهر از تركيه عازم مكه می‌شود.
captcha